-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Till er gravida i tredje trimestern - om fosterrörelser
5 inlägg • Sida 1 av 1
Till er gravida i tredje trimestern - om fosterrörelserHej!
Jag är lite nyfiken på hur fosterrörelser förändras ju längre i graviditeten man kommer. Jag är i vecka 28 nu och känner bebisen med jämna mellanrum, det är starka rörelser men det är fortfarande ganska "mjuka" rörelser som att den gör volter mer än att den sparkas. Häromdagen var första gången jag kände en ordentlig kick. Det sägs ju att sparkarna faktiskt kan göra ont, jag undrar när i graviditeten det kan börja göra ont? Det jag känner är långt ifrån smärta. Så för er som är i slutet av graviditeten: När gick rörelserna från att vara starka men ganska mjuka - till att bli riktigt hårda sparkar eller "slag"? Kan tillägga att jag har moderkakan i bakvägg, började känna fosterrörelser i vecka 18 ungefär. Skriv gärna vilken vecka ni är i också! Tack på förhand!
Re: Till er gravida i tredje trimestern - om fosterrörelserHej
Jag är inte så långt gången i denna graviditet, men från min förra minns jag mycket väl att jag ALDRIG kände några "smärtsamma" rörelser faktiskt. Så det är nog olika beroende på hur de ligger pluttarna i magen...Vår snubbe låg i säte (efter att ha "testat" rätt läge ett tag först så vände han sig om) Lycka till med magen! Ha det gott
Re: Till er gravida i tredje trimestern - om fosterrörelserJag kände smärtsamma sparkar förra gången, men det kan nog ha med att göra hur stor bebisen är och hur stor man själv är samt hur bebisen ligger.
Re: Till er gravida i tredje trimestern - om fosterrörelserHur man upplever fosterrörelser beror väldigt mycket på dels hur stor man själv är och hur stort barnet är..
Jag är inte särskilt lång (1.62) och det gör att sparkarna kan kännas rätt rejält mot slutet - bebisen har ju liksom inte så stor yta att sträcka ut sig på http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Till er gravida i tredje trimestern - om fosterrörelserDet har som aldrig gjort ont för mig, jag vet att många fått hårda sparkar på revbenen eller blåmärken av livliga bebisar men inte jag.
Jag är kort så det har inte funnits så mycket utrymme för barnen men ingen av dem har någonsin sparkat mig på revbenet haha Första barnet höll mycket på långt ner i magen och gjorde mycket kullerbyttor innan han blev för stor för att göra det. Aldrig några hårda sparkar som gjorde ont utan det var mest boxningar och snabba men samtidigt mjuka sparkar Andra barnet var inte alls sparkig och boxig utan där var det mycket mjuka rörelser, knappt några kullerbyttor men däremot ofta hicka. Däremot så kittlades det massor ibland, speciellt på kvällarna där nån gång efter vecka 34. Jag vet inte vad hon höll på med egentligen men oj vad jag skrattade. Jätteknasigt att bli kittlad från insidan..
5 inlägg • Sida 1 av 1
|