-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tillväxt ultraljud i vecka 25
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25trebarnsmamma84: Gick du på tillväxt-ul ? Fick du tjata mycket för att få det isf?
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Herregud TREBARNSMAMMA84!! 5810g är ju enormt!
67d: Julian låg med huvudet neråt sen v 25, vissa säger att det har samband med förtidsbörd, andra inte. Ska du inte få fler ultraljud? Eller ni har inget bokat?
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25L8i: Det är väll bara att vänta och se om det har något samband, min känsla är att det har de! . Här i Gbg så har man bara ett standerd ul i vecka 18-20, och vad jag förstått kan det vara svårt att få något mer!
Det UL vi gjorde i vecka 24 var privat, då vi ville ta reda på könet. Ska ta med mig alla papper vi fick där då den barnmorskan inte kunde föra in något i min jornal vilket va lite dumt tyckte jag!
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Ja här i Hbg får man bara ett rutinUL också, det var därför vi också gjorde ett privat i v24! Men gör som så att säg att du är skraj att det ska starta tidigare denna gången (för du nämde väl att syskonet var på väg ut tidigare?) och att du vill gå på extrakontoller, kanske funkar?
Jag är skiträdd för att bli gravid igen, tänk om nästa också blir prematur! Hur ska jag orkar det?
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25oliver var på väg ut i vecka 32 låg inne 4 dagar på sjukhus sedan sjukskriven till vecka 37. Han kom senare i vecka 42 så det hjälpte verkligen med vila. Ska absolut göra klart för min bm hur jag känner.
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25
Med första fick jag Tul i vecka 35 ca och då skulle hon väga 3500g på BF dagen men var större . Med andra så fick jag TUL i vecka 41 och inte innan jag bad flera ggr men bm sa bara nej då jag inte behövde för att andra barnet brukar inte bli större sa kärringen. Hon sa bara att han förmodeligen bara skulle väga ca 4,500g på BF dagen men hela graviditeten låg han översta kurvan + 5cm ovanpå den och jag gjorde diabetes test och allt var okej så inte änns det hade jag. Så BF+8 fick jag äntligen en TUL som vissade sig vara 4885g efter 3 försök för att se hur stor han igentligen var men 1 kg fel .. Tredje barnet tog man mig på allvar och vi hade då flyttat till Dk och bm läste igenom alla papper då jag hade komplikationer + stora barn. Så man gjorde ett TUL i v 35+5 och då var denna killen stor redan vägde 3890g så 8 dagar efter v 37+5 tog man honom ut för att slippa få ett stort barn och han var ju stor så om jag nu skulle gå 2 veckor mer till BF dagen skulle han vara 5000g enligt läkarna men under 6000g Men barnmorskan hade gissat på fega 4000g på själva BF dagen
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25
Ja nästan 6000g om jag skulle förtsättat gå över om jag inte skulle ha satt ner min fot ..
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Då är det bara att börja slipa på sit tal till barnmorskan varför jag borde få ett tillväxt-ul
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 2567d haha ja man ska inte lita sig på barnmorsker för man vet bättre vad det befinner sig inne i magen
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|