-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tillväxt ultraljud i vecka 25
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Tillväxt ultraljud i vecka 25Hej!
Vi gjorde ett tillväxt ultraljud i 24+6 och då vägde bebisen ca 1019g, bm sa att detta var i överkant men sa sedan inget mer. Ni som gjort ul i vecka 25 vad vägde era små? vad jag förstått så är "normal" vikt ca 800g.
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Jag gjorde tillväxt UL med första sonen omkring v.26 (tror jag, kanske senare). Fick åka dit då SF-måttet inte ökade och kurvan hamnade under det "normala".
Minns inte vad han vägde vid Ul men han fick uppskattningen 10% över medel. När han föddes vägde han 3185, så han var inte så tung.. men däremot 52cm lång.
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Gjorde UL i v25+4, då vägde Julian 858g vilket var precis medel. När han sen föddes i v34+1 vägde han 2380g och det var också medel, men hur stor han blivit om han varit fullgången har jag ingen aning om!
Vad vägde ditt första barn när det göddes?
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Han vägde 4005g och var 54 lång, kom i vecka 42+0 så han låg på medel vikt.
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Tänk som så, vad bra om bebisen ligger lite i överkant på vikten om den nu kommer lite tidigare. Trots att Julian var medelviktig för veckan var han väldigt klen och svag och behövde flera veckors vård innan jag ens kunde börja amma honom. Tänk om han då legat på underkant på vikten!
Om bebisen skulle vara ovanligt stor, sätter dom inte igång dig få ett par veckor innan tror du?
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Jag gjorde ett tillväxt 3D/4D ultraljud i v.28 och då vägde min lilla parvel 1045gram hon sa att det var 1% mindre en medel men att det går in i den felprocenten som de har. Alla är ju olika, så jag tror inte att du behöver oroa dig
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 25Men enligt det ultraljudet ligger han ca 25% över medel, som tur är såg allt annat bra ut
Men hur mycket över "får" dom ligga utan att det räknas som onormalt, för bebis måste ju räknas som STOR!? Idag är jag också HELT säker på att bebis vänt sig med huvudet ner, storebror gjorde också det tidigt ca v30, och han var påväg ut i vecka 32.
Re: Tillväxt ultraljud i vecka 251:a vägde 4140g och 52cm BF+9
2:a vägde 5810g och 62cm BF+10 3:a vägde 4150g och 51cm BF-15 då man tog honom ut 2 v innan BF
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|