Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Tips eller erfarenheter?!

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Tips eller erfarenheter?!

Inläggav AnnSofie 29 maj 2010, 19:11

Hejsan!!

Jag har nu smått börjat kika på lite saker som jag tänkte att man kan köpa i förväg innan bebisen kommer. Har kikat på lite olika saker. Har börjat kolla på babygym. Är det något ni kan tipsa om där eller är det smaken som avgör?

Sedan har jag kikat på en babemobil och funderar om detta är något som behövs eller är onödigt. Den jag tittat på är den från Fisher Price. Precious Planet som har projektor. Hittat den till bra pris. vad säger ni om den?

Har ni andra tips på saker man kan skaffa innan? Alla tips är välkomna =)
Linus 18/10-2010 <3
AnnSofie
Nykomling

Re: Tips eller erfarenheter?!

Inläggav helenaeg 29 maj 2010, 19:25

Hej.
Du kan ju köpa allt innan om du vill, det är ju helt upp till dig/er. Babygym är en sån sak jag inte har köpt än eftersom det är sååå mycket annat som man verkligen behöver i början och babygym kan nog vänta nån månad efter att bebisen kommit tänkte jag. Men jag tror att det är mycket tycke och smak. Däremot älskar de minsta bebiserna kontraster så om du ska köpa ett babygym och det är hängande grejer i den för bebisen att titta på, tänk då på att de uppskattar vitt och svart. En kompis bebis blev helt paralyserad av svartvita saker som tavlor, leksaker och kläder med mönster i svart och vitt...

Mobil är nog bra tänker jag. Vi kommer ha en ovanför skötbordet så att de koncentrerar sig på den när man byter men även vid sängen är nog bra.

I övrigt kan ni ju köpa babysitter, barnstol, bilbarnstol, vagn, säng med alla madrasser och täcken m.m, kläder, skötbord.. ja listan kan göras lång =) Vi har köpt i stort sett allt utom babygym, babysitter och bilbarnstol.. men bilbarnstolen ska vi köpa inom en månad.

Vet inte om det gav så mycket men..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

< Återgå till Shopping

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm