Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Tips o pepp till oss som försökt 5 månader eller mer..

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Tips o pepp till oss som försökt 5 månader eller mer..

Inläggav heidimariajohanna 26 jan 2012, 10:56

Eba.. precis så e det.. man har kontrll över allt annat men detta är helt omöjligt.. visst ma nka nha sex när man har äl osv.. men du kan inte påverka spermiernas kvalite eller att ägget fäster osv.. visst med naturmedel kanske man kan hjälpa naturen på traven .. eller tvärtom göra det svårt för det man vet ju inte vad som passar vem liksom..egentligen..
'
ha det så underbart i thailand nu.. släpp alla tankar kring bebis drick goa drinkar o allt det där.. vi ska med åka till thailand i mars .. längtar så jag spricker.. bort från allt trist här hemma. lata dagar i solen"
snart kommer det väl ett plus ... se så många som plussat i januari tråden ! SÅ ROLIGT ..

jag har testat allt det du testat med.. tänk vad våra kroppar e kaos nu säkert..;) denna månaden testade jag angus castus droppar o min äl e kaos o mensen lär vara ännu mer kaos..
var på vul förra veckan o då såg vi äggblåsor ... en stor på vänster sida.. har känningar förra veckan o nu för fyra dagar sen hade höjd temp 37.1 o haft sen dess.. trodde inet jag hade äl så jag kollade in innan.dock har min monitor inte visat mer än hög o den ska visa max när man har ägglossning .. men inget.. idag när jag kände efter där (dag 22 o ingen äl än men misstnäker att den varit då. i helgen nån gång) så var det mjukt där inne.. konstigt. fattar nada o testlagrets stickor visar som att jag ska få äl inom 1-2 dagar..
men men den som väntar får se;)

ha det nu så bra så hoppas vi på ett plus när ni kommer frå thai..
ps: jag har med testat lchf inte heller tjock men kanske borde gå ner nåt kilo... percis som du skrev. Det e god mat o ger säkert resultat om man håller det strikt.. :P
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav BeeBii 26 jan 2012, 23:15

Ja fast att man kunnat en gång känns inte som en garanti att det kommer gå igen, om ni förstår hur jag menar...

Att "hoppa över" en månad med allt vad tester och beräkningar heter har varit väldigt befriande, känns konstigt men visst kör vi på ändå. Sexlivet är trots allt på topp iaf! :oops:

Skönt med utlandssemester, något sambon är helt ointresserad av här tyvärr. Får bli ålandresa möjligen :wink:

Lycklig resa, kan ju finnas frön som gror bättre där!
Kram
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Inläggav Kena 27 jan 2012, 11:19

Hej...
...jag är alldelles ny här, men jag hoppar gärna på eran tråd :)

Jag och min sambo har oxå försökt bli gravida ett par månader, jag slutade med mina p-piller i maj 2011, sedan september har vi använt äl test (framförallt för att mina cykler är lite oregelbundna; mellan 32-40 dagar). Jag tycker att det är skönt att använda äl-testen så man när äl är på g, för det känner jag inte...

Idag (27/1) hade jag beräknat bim, men vaknade med grym mensvärk och ja nu på förmiddagen dök den upp...mensen...blir ju lika ledsen och besviken varje gång! Det var då jag kikade in här och började läsa om era uppleveler/tankar. Även om det är jättetråkigt att det är fler som har det jobbigt så var det ändå skönt att läsa om hur andra med samma/liknande problem upplever det.

Hoppas vi kan följas åt och att vi alla får det efterlängtade plusset under året :)
Kena
Nykomling

BIM: 120126

Inläggav heidimariajohanna 27 jan 2012, 20:11

hej kena o välkommen hit!
ja ..visst ä det så jäkla tråkigt med mensen som dyker upp varje månad.. denna månaden har jag inte tänkt på det så mkt.. jag e inte sån som försöker leta symtom varje månad för sånt gör mig ledsen bara ... behöver ju inte ens ha några symtom när mna blir gravid som tex min kompis..

två av mina närmaste barndomsvänner de hr barn sen innan men är nu gravida med sina andra barn... de blev gravida fort.. jag bli såklart glad för deras skull men ledsen för att det inte funkat för oss..

jag letar inte symtom men idag har jag haft sån hemsk mäensvärk.. är ca 4-6 daga kvar till mens.. vad jag tror.. tror dock at det kommer bli försenat denna måanden pga att jag druckit angus castus droppar (munkpeppar).. använder mig av en fertilitetsmonitor o den har inte gett max utslag (som är som glad gubbe på cb:s ältest) o jag är på dag 24 .. brukar alltid ha äl dag 14 o mens dag 28.. e som en klocka.. dock tror jag att jag hade äl förrah elgen.. hade hala flytningar o sen har jag haft hög temp i ca en vecka... det betyder ju oftast att man haft äl... normalt har jag temp på 36.3 o nu 37.1 o det brukar jag ha när äl inträffat.. var på vul förra onsdagen desstuom o såg fina blåsor alla fall på vänster sida..
jag hoppas dessa mensvärksliknande molisar inte betyder att mensen e på g utan nåt annat..
detta blir blir/är vår 6 månad vi försöker...

håller tummar o tår för allihopa !!!
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Föregående

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm