-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tips på att själv starta förlossning
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Tips på att själv starta förlossningJag vet att det bara är skrock, barnet kommer när den är redo. Men har ni testat några naturliga saker som fått förlossningen att starta? Det är alltid kul att testa några saker som inte är skadligt för barnet.
Re: Tips på att själv starta förlossningJag gick över 2 veckor och testade det mesta
Jag gick i trappor, promenerade, vilade, bar tunga kassar, åkte bil på skumpiga småvägar och hade sex...inget hjälpte.
Re: Tips på att själv starta förlossningJag har nga tips! Har hört från släkt, vänner.
Bästa tipset är att barnet får komma när det kommer Ha sex få gärna orgasmen, gärna i ett skönt bad. Bli upphestad och få gång hormoner, behöver inte ha sex. Prata snusk! En utav min bästa kompis blev arg på en utav sjukhuspersonalen så vattnet gick. Dansa, bugg, salsa, rör dig med musiken. Eller ha musik i bakgrunden. Massera. Kommer inte på mer... Kram Mj Skratta från hjärtat. Har du en humoristisk man, kompis så kan det funka! Hormonerna känner bebisen och det är positivt just när det är dags...
Re: Tips på att själv starta förlossningMan behöver inte ha sex med sin karl, onanera som attan, det ger barnet lyckohormoner under och vid slutet av graviditeten! Men Ha sex med sin karl är skööönast, tycker jag!!!
Re: Tips på att själv starta förlossningHaha ja man får väl testa lite av allt då
Re: Tips på att själv starta förlossningMan använder ju oxytocin för att få ett starkare värkarbete och det kan man ju framkalla på eget sätt. T ex genom att skratta, så kolla på riktigt roliga komedier kanske kan vara bra
Under amningen så frigörs ju även oxytocin för att stimulera utdrivningen av mjölken så det sägs att det är bra att massera bröstvårtorna. Men då får man nog tänka att det är ett barn man ammar på ett kärleksfullt sätt. Men sen sägs det ju att barnet väl kommer när det är moget och att det är ngt ämne i lungorna som gör att förlossningen startar.
Re: Tips på att själv starta förlossningJaha sex.. det var inte det som satte igång min förlossning utan ricinolja
Re: Tips på att själv starta förlossningsex, sex, sex..och gärna orgasm för båda, de startade min förlossning, fick även hinnsvepning, sen ploppa han ut på ca 2 timmar
Re: Tips på att själv starta förlossningJag provade att gå i trappor, städa, gå promenad, ha se, dricka hallonbladsté och åt en HEL ananas - kan tillägga att det enda ananasen gjorde var o ge mig såriga läppar så den rekommenderas inte. Tillslut på BF +8 var jag så trätt på allt och jag o sambon sket i att ha sex lungt utan vi körde på som vanligt (innan jag blev gravid) o kanske lite hårdare (eftersom jag var så arg att bebisen aldrig kom) o under natten kl 04.00 så startade det. Men man undrar ju om det hade startat iaf
Re: Tips på att själv starta förlossningGammal tråd men intresant läsande
Jag funderar på att gå ut ock skotta lite snö om inte fogarna ogillar det. Är själv i v. 37+5 nu och riktigt less på det här :/. Mina övertalningsförsök att spjälsängen är skönare än min mage har inte funkat hittills... Har ett stort barn så vill inte så gärna gå över tiden så man måste trycka ut en gigantisk bebis. Hade sex igår och måste säga att det startade en hel del sammandragningar och tryck neråt men inget mer
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|