Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Tips på att själv starta förlossning

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Tips på att själv starta förlossning

Inläggav alina 17 dec 2009, 08:31

Jag vet att det bara är skrock, barnet kommer när den är redo. Men har ni testat några naturliga saker som fått förlossningen att starta? Det är alltid kul att testa några saker som inte är skadligt för barnet.
alina
Stammis

BF: 010110

Re: Tips på att själv starta förlossning

Inläggav Mika79 17 dec 2009, 13:14

Jag gick över 2 veckor och testade det mesta :) Men inget funkade och jag blev tillsist igångsatt. Enligt BM så är det enda som möjligen kan sätta igång förlossningen sperma. Men det funkar bara om förlossningen är nära att starta igång av sig självt. det kan liksom skynda på lite men det skulle bara handla om timmar enligt BM.
Jag gick i trappor, promenerade, vilade, bar tunga kassar, åkte bil på skumpiga småvägar och hade sex...inget hjälpte.
BildBildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Mika79
Alltid online

BF: 090120

Inläggav Mjstiger 17 dec 2009, 14:13

Jag har nga tips! Har hört från släkt, vänner.

Bästa tipset är att barnet får komma när det kommer 8)

Ha sex få gärna orgasmen, gärna i ett skönt bad.
Bli upphestad och få gång hormoner, behöver inte ha sex. Prata snusk! :oops:

En utav min bästa kompis blev arg på en utav sjukhuspersonalen så vattnet gick.

Dansa, bugg, salsa, rör dig med musiken. Eller ha musik i bakgrunden.

Massera.

Kommer inte på mer...
Kram Mj

Skratta från hjärtat. Har du en humoristisk man, kompis så kan det funka! Hormonerna känner bebisen och det är positivt just när det är dags...
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav Mjstiger 17 dec 2009, 14:15

Man behöver inte ha sex med sin karl, onanera som attan, det ger barnet lyckohormoner under och vid slutet av graviditeten! Men Ha sex med sin karl är skööönast, tycker jag!!! :lol:
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav alina 17 dec 2009, 18:50

Haha ja man får väl testa lite av allt då :)
alina
Stammis

BF: 010110

Inläggav stajners 18 dec 2009, 15:03

Man använder ju oxytocin för att få ett starkare värkarbete och det kan man ju framkalla på eget sätt. T ex genom att skratta, så kolla på riktigt roliga komedier kanske kan vara bra :) skratta så mkt du kan.
Under amningen så frigörs ju även oxytocin för att stimulera utdrivningen av mjölken så det sägs att det är bra att massera bröstvårtorna. Men då får man nog tänka att det är ett barn man ammar på ett kärleksfullt sätt. Men sen sägs det ju att barnet väl kommer när det är moget och att det är ngt ämne i lungorna som gör att förlossningen startar.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Bobbi 18 dec 2009, 16:57

Jaha sex.. det var inte det som satte igång min förlossning utan ricinolja :shock: En halvtimme efter att ha svalt den äckliga oljan gick vattnet. Dock fick jag leva med vissa oönskade bi effekter ( satt på toan första timmen :oops: )
Bild
Bobbi
Stammis

Inläggav Happy 18 dec 2009, 21:13

sex, sex, sex..och gärna orgasm för båda, de startade min förlossning, fick även hinnsvepning, sen ploppa han ut på ca 2 timmar :lol:
Bild

Bild
Happy
Alltid online

Inläggav jaessiica 18 dec 2009, 21:22

Jag provade att gå i trappor, städa, gå promenad, ha se, dricka hallonbladsté och åt en HEL ananas - kan tillägga att det enda ananasen gjorde var o ge mig såriga läppar så den rekommenderas inte. Tillslut på BF +8 var jag så trätt på allt och jag o sambon sket i att ha sex lungt utan vi körde på som vanligt (innan jag blev gravid) o kanske lite hårdare (eftersom jag var så arg att bebisen aldrig kom) o under natten kl 04.00 så startade det. Men man undrar ju om det hade startat iaf :roll: :D
Bild

Bild

Bild
jaessiica
Alltid online

BF: 130106

Inläggav aimay 05 jan 2011, 10:54

Gammal tråd men intresant läsande :D
Jag funderar på att gå ut ock skotta lite snö om inte fogarna ogillar det.
Är själv i v. 37+5 nu och riktigt less på det här :/.
Mina övertalningsförsök att spjälsängen är skönare än min mage har inte funkat hittills...
Har ett stort barn så vill inte så gärna gå över tiden så man måste trycka ut en gigantisk bebis.
Hade sex igår och måste säga att det startade en hel del sammandragningar och tryck neråt men inget mer
aimay
Stammis

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm