-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tips på födselställning?
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag låg oxå på sidan, jag hade inte bestämt det. Men när krystvärkarna började så föll det sig naturligt att jag la mig på sidan.
Häftigt det där, precis som att kroppen vet exakt vad som är rätt och man själv är för omtöcknad för att ens tänka på det!
Håller med Skumpan; när man väl är där så vill man bara att bebisen ska komma ut! Jag har vanligtvis jättesvårt för att släppa kontrollen men under förlossningen så struntade i att jag skrek rakt ut (min man sa att jag lät som en fotbollssupporter
Min BM var jättebra och guidade mig igenom förlossningen och jag tyckte faktiskt det var skönt att släppa taget om kontrollen och bara följa med i värkarna. Hon instruerade mig jättebra och föreslog att jag skulle pröva stå på knä, med rumpan mot henne, framåtlutandes över sängen som de höjde upp. Jag orkade bara stå så ett tag, men tyckte det var jätteskönt för jag fick mycket hjälp av gravitationen! Sen när jag inte orkade mer så halvsatt jag med benen på de där stöden (alltså inte gynställning, utan man har fötterna i ställ i samma höjd som rumpan) och det funkade också bra! Under hela värkarbetet låg jag dock på sidan, min favvoställning när jag har ont.
Jag försökte på sidan, men ingen kraft. På rygg gick jättebra
Är inte gravid ännu men väldigt nyfiken på det här med vilka ställningar man kan födda i. Har tagit reda på att här där jag bor kan man föda i vatten, är det någon som gjort detta? Vet inte om det är vanligt i Sverige?
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|