-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tips på goda mellanmål?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Tips på goda mellanmål?Jag går snart in i tredje trimestern och inser att jag kommer var tvungen att äta lite mer mellanmål. Men jag är redan trött på de där mackorna och de där skålarna med fil och müsli som jag äter varje dag.
Har du kanske tips på goda mellanmål? Vad brukar du äta?
Re: Tips på goda mellanmål?Gröt
Nötter Fruktsallad Goda smörgåsar (vet att du är trött på dom, men fläska på med pålägg Jag brukar alltid ha en påse torkad frukt i väskan så man kan fylla på energibehovet var man än är. Nu är jag ju hemma hela tiden, men i vanliga fall... ![]()
Re: Tips på goda mellanmål?Mmm.. Torkad frukt är gott. Speciellt nu när det finns hur mycket fikon och dadlar som helst i butikerna.
Har någon mer tips? Gärna grejer som är lätta att ta med sig…
Re: Tips på goda mellanmål?Hej, jag är fullt medveten om att tråden här är lite gammal, men jag tror att det finns fler som funderar på just detta med mellanmål, jag vet att jag då gör det..
Jag är i v.5 och är ganska dålig, har alltid varit, på att äta frukt , tills vi i julklapp fick en stavmixer.. Förstå hur goda mellanmåls-smoothies man kan göra! Här kommer ett litet recept: saften från 1 blodapelsin, och en vanlig apelsin, 1 banan, 3-4 frysta jordgubbar, 5 st 1cm stora ananas bitar(färsk), 1/2-1 dl vaniljyoghurt.. Mixa, drick och njut!
Re: Tips på goda mellanmål?Jag är också jättedålig på att äta frukt. Försöker verkligen, men jag är så fruktansvärt kräsen när det kommer till frukt och grönsaker och affären här har inte de bästa frukterna tyvärr. Så egentligen är jag rätt dålig på att äta mellanmål. Försöker alltid bättra mig dock.
Nu är jag inne på att äta knäckebröd med philadelphiaost och cocktailtomater. Väldigt gott. Och fil äter jag en del också, mest för halsbrännan.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|