Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Tips på hur vi håller kärleken i liv!

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Tips på hur vi håller kärleken i liv!

Inläggav Stina 25 jan 2012, 08:57

Ibland kan mitt och Stefans förhållande kännas kärlekslöst - ja det är sant! Så tråkigt som det låter! Men kan man gå runt och vara kär hela tiden då?

Jag har svårt att tro det, visst älskar vi varandra, men ibland kan man behöva lägga lite extra energi på att få upp kärleksstämningen i förhållandet.

Så hur gör ni för att hålla kärleken vid liv?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Tips på hur vi håller kärleken i liv!

Inläggav L8i 25 jan 2012, 16:18

Vad kul tråd, jag tar gärna emot tips! :)

Julian är snart 14 månader och hans första år har varit tufft för hela familjen. Boende på neonatalen, kolik, problem med matvägran och matallergi har gjort att vi inte fått många timmars sömn och det i sin tur gör att kärlekslivet blir lidande.

Något vi gjort är att vi har slutat lägga massvis med pengar på julklappar och liknande till varandra och istället försöker vi hitta på saker tillsammans. Nu på lördag ska Julian sova borta (för ovanlighetens skull) och Johan o jag ska gå ut och äta tre-rätters och ta en bio. Ska bli jättemysigt! Då och då bestämmer vi oss för att skippa datorn och mobilerna en hel kväll, så vi faktiskt hinner prata med varandra också.
Små grejer som är helt gratis.. :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

BF: 120602
Status: Gravid med nr 2 :)

Re: Tips på hur vi håller kärleken i liv!

Inläggav Kalinka 27 jan 2012, 16:21

Jag och min kära ser till att ständigt hitta på saker med varandra och efter mitt första förhållande där jag trodde att det skulle vara för alltid insåg jag att man inte kan ta relationer och människor för givet. Så vi har en öppen kommunikation och gör nog nästan allt tillsammans, och verkligen jobbar på att inte ta varandra för givet.

Jag vill gärna se att det håller för resten av livet men man kan aldrig vara säker, därför satsar jag på att just nu göra det till det bästa förhållandet någonsin.

Virrigt det låter, men hehe, ja, bara att ge honom en oväntad komplimang eller så. Idag tillexempel köpte jag ett presentkort på restaurang som jag tänkte överraska honom med om någon helg :)

Ett annat old-school tips är väl att köpa en flaska vin eller nåt, sätta sig i soffan och kolla på gamla bilder och lyssna till "era" låtar.. Om man vill vara lite mysig och nostalgisk.. :oops:
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Insperande blogg..

Inläggav Tillyboo 08 maj 2012, 14:32

Det är väldigt mycket småbarnsföräldrar skall få ihop, jobbigt som bara den.. Och samtidigt som de gärna skall se helt perfekt ut utåt, gaah jobbigt.. Har nog inga bra lösningar på den mer än och kämpa ;)

Dock läser jag en grymt härlig blogg, hon skriver just om vardagsproblem på ett ganska frispråkigt och kul sätt. De är okej att inte va på topp jämnt, man kan faktiskt va en bra mamma/fru/sambo eller va man nu e ändå..

Ingen lösning men en lite tröst i att man inte är ensam och den brukar bjuda på en hel del leenden med ;)

Enjoy

http://ninna.blogg.se/index.html
Tillyboo
Nykomling

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm