-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
tips på resor
8 inlägg • Sida 1 av 1
tips på resorHej någon som har några tips på resor för gravida? vill till nåt fint och lugnt ställe men kan ej hitta nåt speciellt...tacksam för tips
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
Sverie eller utomlands? Kostnad? Jag har massa förslag! Hyr en stuga i fjällen nu till sommaren, perfekt att ta så långa promenader som magen tillåter, sitta vid fjällbäckar och mysa. Lagom varmt och ganska billigt. Storlien har andelsstugor som folk hyr ut för inga pengar alls. Utomlands: Gozo utanför Malta är riktigt mysigt och borde inte vara helvetiskt varmt, ganska lite turister. Santorini i Grekland: riktigt honeymoon-ställe med otroliga solnedgångar. Nackdelen är att det är trappor till vattnet från den finaste delen av ön (man kan rida åsna upp och ner, men vet inte om magen kostar extra, hehe). Annars finns det ju otroligt mycket att se i Paris om man har stora plånboken... Eifeltornet, triumfbågen, mysiga fik... folk som cyklar/går/springer med baguetter, hehe. Jättevackra byggnader!
Skulle avråda från egypten då det är djävulskt varmt där just nu. Neråt i landet kan man ju betala för att bo på bondgård har jag hört, skulle jag vilja testa! Precis som Nita säger är Turkiet fint om man åker till rätt ställe (mycket att göra för den nyktra turisten som inte vill hänga i en bar hela dagarna), men om du har blivit värmekänslig får du vara beredd på hetta... Var 46 grader när jag var i turkiet sist. Budget är ju annars att bo på alla mysiga vandrarhem som finns runt om i Sverige (de flesta har så att man får eget rum men måste ha sängkläder själv). Finns mer att se i Sverige än man tror! Själv kommer jag förmodligen åka till Thailand under en graviditet, thailändarna är fantastiska mot gravida/barn, får bara se hur jag grejar flygresan... Säg till om du vill ha mer tips!
tack för alla tips! kroatien har jag varit i många ggr..jättefint ä det. Men just nu bor jag i Holland o sambon vill skämma bort mig på nån resa var som helst..men jag har inget koll...tänkte med Thailand eller så men vet inte hur man ska palla resan dit och om det är för varmt...vill gärna åka till nåt spa liknande upplevelse...
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
8 inlägg • Sida 1 av 1
|