-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tjock och gravid
26 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Tjock och gravidTodeloo!
Aimay. ja det är konstigt det där med vikten.. fast det känns ju som att nu får det vara som det är, man får ta tag i den när barnet är ute och inte behöver vara i min kropp sen mer. =) och att foglossningar och liknande inte finns kvar =) sen tror jag det är en stor omsättning bara i skallen att se siffrorna på vågen.. det var nog det som slog mig mest.. fast ändå så kan jag ha mina vanliga kläder som jag annars har, men har nu gått över till gravidbyxor just för att dom är skönast =) och innan hade jag babybelt men då "gled" byxorna bara ner och jag fick ha hängslen oxå.. haha även fast in bm är som hon är så tänker jag inte byta, får då åka 3 mil i enkel resa för att träffa ngn annan, dels har jag haft denna i sen jag var 14, men hon är så pass hm "Old school" om an kan säga så.. hon behöver kanske uppgardera sig och ändra sina sätt ibland.. men ja då vet man iaf att hon har vart med ett tag och kan sin sak när det gäller gravid magar osv.. haha sen är väl viktfrågan en åsisktsfråga.. men ja svårt att acceptera vågen för tillfället men det blir bättre och bättre.. =) Kram på er alla!
Re: Tjock och gravidJag lider verkligen inte av min övervikt normalt (förutom när det är väldigt trångt mellan min bil och bilen bredvid
Jag har fått rätt mycket ont i ryggen de senaste veckorna... Vill börja träna upp den, men vet inte vad jag vågar göra när jag är gravid. Man ska ju liksom inte träna hårt eller öka i belastning när man är gravid, och jag skulle inte kunna förlåta mig själv om det hände ngt med barnet (även om det inte beror på min träning skulle man ju tänka "om"...) Promenader försöker jag gå ut på, men har ingen som vill gå med så dfet är lite svårt... Går dock mycket på jobbet så helt stilla är jag iaf inte! Försöker tänka på vad jag äter också, men ibland är det svårt det också... Så länge bebisen mår bra dock så får jag ta tag i mina valkar efteråt!
Re: Tjock och gravidjessican,
ja jag har inte heller lidit av min vikt innan ddå hade man ju gjort ngt åt den seriösare typ.. det har väl kommit perioder då man känner sig som ugly betty typ men så är det nog för alla =) ja jag har ont i ryggen jag med, fick smärtstillande utskrivet av läkaren för nu när jag är gravid då jag inte får ta mina vanliga, men njea är skeptiskt till dom.. men men Har en sambo som får knåda så han får blåsor på fingrarna.. hahaha nästan iaf då =) kommer ihåg för nån månad sen då man var lite mer "aktiv" i sänghalmen, haha då tog sambon tag i mina höfter och sa guu vilka underbara former du har.. haha då kämnde man sig otroligt sexig.. just av att han sa att han gillade allt på en.. även fast jag vet att han gör det nu med, men skönt att höra! Kram på er
Re: Tjock och gravidtänk inget särskillt på vikten nu!
med min son vägde jag vid inskrivningen 108 kg och är 175 cm lång... fick dock havandeskapsförgiftning i slutet så han blev 3 ½ vecka förtidigt född men mådde bra.. då gick jag iaf upp till 132 kg INTE kul(men oerhört mycket vatten)! men nu i februari i år bestämde jag mig för att ta tag i mina återstående 114 kg efter grav m.m. och började på vv och väger nu 77 kg! så har jag precis plussat också! så nu blire äntligen en rolig inskrivning! Men som sagt! man kan ta tag i vikten efteråt! när man har motivation och har någon att göra de för! så kännde jag, jag tog mig i kragen och gjorde viktminskningen framför allt för min Ricky! det hade aldrig funkat utan honom! Så fokusera på gravideteten och ta tag i det efteråt! Du har nog mycket att fundera på nu
Re: Tjock och gravidThiies,
du har så rätt så, fast sjukt svårt att låta bli då vågen visar på den siffran man aldrig haft förut osv, och att man får den reaktionen av bm.. men som sagt, finns ju inte så mkt jag kan ghöra åt det nu och nu är det bara att acceptera det och må bra. sen får vi tag tag i kärlekshandtagen och allt det =) Kram på er
Re: Tjock och gravid
Jag fick också tidigt ont i ryggen och är ganska van att träna, men blev lite orolig och fundersam på vad jag kunde göra för övningar utan att förvärra. Jag bad BM om en sjukgymnast som kunde gå igenom lite övningar för mig. Mitt ryggonda var en lättare variant av foglossning, så det kändes bra att bolla saker med sjukgymnasten! kram Lottamaja- förväntansfull förstagångsmamma
http://www.lottamaja.blogspot.com ............................................. Make a pregnancy ticker![]()
26 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|