Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

törs inte ha sex.

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Re: törs inte ha sex.

Inläggav mamelie 10 mar 2010, 11:38

ÅH! de håller jag totalt med om, bättre o skita faktiskt! ;)

btw, vi hade sex igår.. och som du säger Gotland, så tröck han inte på! det gick riktigt bra :D
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Inläggav Roni 15 apr 2010, 19:14

Satt och letade efter någon liknande fråga.. man har ju hört att samlag kan sätta igång en förlossning.. sk "färdknäpp" eller vad det kallades någonstans. Men hur långt fram i graviditeten kan man ha samlag utan att riskera något sånt? Vill ju inte starta förlossningen för tidigt! Funderar också på om sperman kan vara "skadlig" eller något? Och när jag läste här i tråden, så väcktes en fundering till :D Det där med att "banka på livmodertappen".. är det någon fara med det eller bara obehagligt?
Roni
Alltid online

Inläggav Gotland 15 apr 2010, 19:43

Det där med färdknäppen ska man nog ta lite med en nypa salt.
Läste att det är ett ämne i sperman som kan sätta igång förlossningen, men det är så lite i varje sprut att det skulle behövas över 100 satser för att komma upp i den mängd som krävs. Klarar du och din kille det så blir jag imponerad. Om det är sant vet jag inte och jag minns inte vart jag läste det.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Roni 17 apr 2010, 17:00

Hahaha.. [Gotland] oj, du skulle bara veta.. :lol: Nä, då behöver jag definitivt inte oroa mig för det iallafall!! :)

Men det där med livmodertappen då? Bara obehagligt eller kan det ställa till något?
Roni
Alltid online

Inläggav Danem 17 apr 2010, 18:40

Det stämmer det Gotland skrev, min barnmorska berättade för oss att enda "hemmakuren" för att få igång en förlossning var färdknäppen då samma protein/hormon(?) fanns i sperman som det som sätter igång förlossningen men att man inte ska hoppas för mycket på det då man behövde väldigt mycket sperma för att komma upp i tillräcklig mängd :lol:

Jag vet inte om det kan ställa till med något om man är och retar tappen med snorren men för att vara på den säkra sidan kan man ju ta det lugnt..
Fast när man har en stor mage i vägen finns det ju inte så många ställningar att välja mellan..
Bara att testa och se vad som funkar :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Föregående

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm