-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
törs inte ha sex.
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: törs inte ha sex.ÅH! de håller jag totalt med om, bättre o skita faktiskt!
btw, vi hade sex igår.. och som du säger Gotland, så tröck han inte på! det gick riktigt bra
Re: törs inte ha sex.Satt och letade efter någon liknande fråga.. man har ju hört att samlag kan sätta igång en förlossning.. sk "färdknäpp" eller vad det kallades någonstans. Men hur långt fram i graviditeten kan man ha samlag utan att riskera något sånt? Vill ju inte starta förlossningen för tidigt! Funderar också på om sperman kan vara "skadlig" eller något? Och när jag läste här i tråden, så väcktes en fundering till
Re: törs inte ha sex.Det där med färdknäppen ska man nog ta lite med en nypa salt.
Läste att det är ett ämne i sperman som kan sätta igång förlossningen, men det är så lite i varje sprut att det skulle behövas över 100 satser för att komma upp i den mängd som krävs. Klarar du och din kille det så blir jag imponerad. Om det är sant vet jag inte och jag minns inte vart jag läste det.
Re: törs inte ha sex.Hahaha.. [Gotland] oj, du skulle bara veta..
Men det där med livmodertappen då? Bara obehagligt eller kan det ställa till något?
Re: törs inte ha sex.Det stämmer det Gotland skrev, min barnmorska berättade för oss att enda "hemmakuren" för att få igång en förlossning var färdknäppen då samma protein/hormon(?) fanns i sperman som det som sätter igång förlossningen men att man inte ska hoppas för mycket på det då man behövde väldigt mycket sperma för att komma upp i tillräcklig mängd
Jag vet inte om det kan ställa till med något om man är och retar tappen med snorren men för att vara på den säkra sidan kan man ju ta det lugnt.. Fast när man har en stor mage i vägen finns det ju inte så många ställningar att välja mellan.. Bara att testa och se vad som funkar
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|