-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
törs inte ha sex.
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
törs inte ha sex.jag är så rädd att någonting ska gå snett om vi har sex, sist vi hade sex så visste vi inte att jag var gravid och då kändes det som mensvärk, plus att jag fick ont av orgasm.. bara några sekunder efter orgasmen, smärtan fortsatte inte lång tid men ändå
och självklart vill jag ju ha sex trots att jag är gravid, men är så rädd för missfall igen. tror ni de är skadligt? eller..? hur f-n ska jag göra? håller på o bli tokig
Re: törs inte ha sex.Om du har haft missfall innan så avvakta ett tag om du är osäker och kanske avvakta tills säkra veckorna är över ca v. 12-13. Sen är det RUT runt v. 17-19. Vet inte om ni kan hålla så länge
Det finns så mkt när det gäller ha sex använd mkt fantasi, smek, varndra, kyss varndra, trigga varndra, ta bada, duscha tillsammans, visa ämhet och kärlek, visa at ni kan ha tålamod till varndra. Jag kan inget säga om missfall däremot om sex. Jag var lite tänkare från början när det gällde sex under graviditeten så jag gick in på bra, sidor om sex på nätet inga chatt, bebis sajter utan sexteraputers sidor, Malenas, Olles och andra personer som har gjort bra ifrån sig med böcker och TV osv . läste om sex lyssnade jag på min kropp vad den ville ha och fortsatte ha sex som innan och jag och min man är världens lyckligaste tillsammans! Jag lyssnar inte på vem som helst läser om råd och tips. Det fanns lite folk som tyckte att jag skulle avstå från sex men det kändes så fel och jag kände från redan början att jag ville ha sex under graviditeten och tog reda på FAKTA sen körde jag på som ingenting hade hänt. Men för dig är det kanske annulunda men ta reda på fakta på bra infosidor om sex. MJ
Re: törs inte ha sex.
tack för ditt svar, men vad betyder RUT för någonting? klart man kan hålla sig för att få det barnet vi önskar! fast min BM sa att missfall oftast sker när någonting är fel på fostret, så de ska väl inte kunna utlösas ett missfall om man har sex? tack för ditt svar en än gång.
Re: törs inte ha sex.Mamelie
Jag har haft två MA innan denna graviditeten, nu är jag inne på tredje o ska snart "kläcka" Både läkaren o min BM har sagt att det är lugnt med sex, men denna graviditeten så fick jag en kraftig blödning i vecka 14. Vi fick då INTE ha sex på 1,5 månader... Min kompis som oxå har haft två MF tidigare hade även hon blödningar under början av tredje graviditeten. Hon fick inte ha sex på en månad, och fick inte heller gå i trappor eller på andra sätt anstränga sig... Vi hade visserligen blödningar, men om det oroar dig så ta det lugnt ett par veckor. När jag frågade min läkare om det var lugnt att ha sex "på andra sätt", så sa hon att det var helt ok, Det är inte orgasmen som är farlig utan själva "in och utet" för visst säger de flesta att det är ok med sex, o under en normalgraviditet så ÄR det det oxå, men faktum är att det finns riskgraviditeter där man bör undvika sex o vara lite extra försiktig under de första veckorna.. Jag o min man var väldigt försiktiga tills jag var i vecka 20 iallafall. det hade säkert inte gjort något, men eftersom vi båda oroade oss så tog det liksom glädjen ur sexet... Vi tar igen det nu jag tycker att du ska prata med din BM (om du har en du känner förtroende för). Nöj dig inte bara med att få ett allmänt svar, utan berätta hur orolig du faktiskt är. Håller tummarna för att det ska gå vägen för er denna gång, mirakel händer - tro mig, jag har ett i magen
Re: törs inte ha sex.
Jag kan inte säga annat än att du gör som du känner, men det ska inte vara någon fara att ha sex, man kan ju ta det lite lugnt och kanske välja en ställning där penis inte kommer så djupt i slidan. Smärtan som du kände vid orgasm känner jag igen, det liksom krampar/spänner i magen eller hur? Det är en sammandragning och är en helt normal reaktion från livmodern vid orgasm. Jag får det fortfarande och det kan ibland vara lite obehagligt och till och med göra ont. Det är inte farligt, sammandragningar kan du få av andra saker också.
Re: törs inte ha sex.Jag får ont precis som du. Men vi tar det lite försiktigt. Min sambo har förbud att "banka" på livmodertappen för det är inte skönt just nu. Annars så ska det inte va nån fara. Vid mina 2 mf har jag inte haft sex nyligen före så jag tror inte det beror på det.
Re: törs inte ha sex.nemi 1977: när jag läste ditt inlägg kände jag hormonerna svalla över och jag började grina som ett litet barn, är så glad för eran skull att det gått vägen den här gången & jag önskar er all lycka med bebisen som kommer snart!
EW: precis som du förklarar känns det, men du skriver att sammandragningar kan komma när som helst.. även när man bara är i vecka 7? för jag har känt som jag skrev i ett annat inlägg att det blir så när jag lyfter min sambos tvååring här hemma. efter det har jag inte lyft honom Gotland: glad för din skull också, och tredje gången gillt! hoppas allt går toppen. tack för era svar!! blir jätte tacksam
Re: törs inte ha sex."Vanligt" sex är ingen fara, men som sagt akta ställningar som går djupt om du är orolig.
Re: törs inte ha sex.Vid ansträngning kan man få sammandragningar och lyft är ju ett exempel på det. Sammandragningar kommer i regel oftare ju senare man är i graviditeten, men jag har hört om de som haft mycket sammandragningar tidigt. Så länge det inte gör ont eller kommer för ofta så är det helt normalt enligt vad jag läst mig till. Mensliknande smärta och "träningsvärk" i magen beror också på ligament och muskler som gör plats för den växande magen. Alla är vi mer eller mindre känsliga, men när kroppen börjar växa kan det kännas lite här och där.
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|