-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!yazzie: Grattis vad roligt och skönt att det satt på rätt ställe.
kan bara tänka vilka tusen tankar man har innan man får det bekräftat. visst bör man inte tänka så mycket att bli gravid, kommer det så kommer det, men det är svårt. man blir helt besatt av ägglossning, provade dock bara ägglossning samtidigt som jag åt rosenrot (har hört att det ska hjälpa) och där efter blev det + på fel ställe. det var en gång. jag vet inte om jag ska börja med ägglossningstest igen sen när vi ska börja. är ju rädd att bli besatt, men å andra sidan litar jag inte på min kropp, det känns som om jag inte känner den ibland. konstigt, men det blir säkert till det normala snart! jag har haft mensen en gång och den kändes helt ok och normalt med blod. Annars brukar jag lida av mycket menssmärtor och blod.
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Det som min läkare på KS sa var att man kunde få X om man tex haft nån infektion men man måste inte ens ha märkt av den, så kallade tysta infektioner. Även klamydia kan tydligen ge ärr i ledaren. Har aldrig märkt av att jag skulle haft nåt men han sa också att ibland är det bara sånt som händer. den fastnar fel helt enkelt.
Annas79, ända undersökningen jag fått är en efterkontroll, men visst hade du inte varit på en för att du bodde utomlands? eller kommer jag ihåg fel? En vanlig gynundersökning var det. Sen har jag ju varit tillbaka hos gyn under åren som gått och allt ser bra ut. Under operationen kollade läkaren även den vänstra äggledaren, typ efter ärr i den och om den såg konstig ut på nåt sätt. Men den såg fin ut, så det känns ju bra. Så nu tänker jag istället att den vänstra är ordentligt kollad och det ser finfint ut! Yazzie- Grattis! Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Grattis till alla ni som +!
Det är så roligt att läs och veta! Jag hoppas ni fortsätter att hålla oss uppdaterade.
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Nu har jag äntligen varit hos en svensk vanlig gynekolog, och känner mig tryggad... I förra veckan fick jag nämligen provsvaren som visade på 2 olika infektioner "ureaplasma" och "candida". Enligt läkaren utomlands kan det vara allvarligt och båda jag och min man skulle genomgå kurer, och enligt henne kunde det vara orsaken till smärtan vid mens liksom utomkvedshavandeskapet. Den svenska gynekologen sa att båda infektionerna är extremt vanliga och något man sällan behandlar i Sverige, och att de knappt har någon effekt alls på fertilitet eller liknande. Hon tyckte dessutom att allt såg bra ut och kunde dessutom se att jag har ägglossning nu, i rätt äggledare dessutom (vilket jag iof känner, men skönt att veta att jag känner rätt), så det är bara att köra på! Hon sa att smärtan vid mens kan vara att blodet åker genom äggledaren ut i buken, att det kan hända ibland och att det känns som en skärande smärta. Iaf var det ingen fara vilket var väldigt skönt att höra.
Hur går det för er andra, några fler som plussar?
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!hur går det för er alla här? Fler som plussat?
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Hej!
Det är väldigt lugnt på den här tråden på sistone... Jag har positiva nyheter, är i vecka 7 och har genom ultraljud fått besked att graviditeten sitter rätt, är så oerhört lättad! Har vetat i ett par veckor att jag är gravid, men enligt alla gynmottagningar jag ringde till går det inte att säkert fastställa om det är utomkveds förrän i v 6+0, vilket jag tycker är konstigt. Särskilt eftersom jag redan hade börjat få ont pga utomkvedshavandeskapet vid det laget under förra graviditeten. Men som tur var så satt det alltså rätt och allt såg bra ut den här gången! Nu behöver man bara nojja över de "vanliga" sakerna så här tidigt i en graviditet, och inte vara rädd att plötsligt förblöda när man minst anar. Jag gick till en gynekolog i Sverige dagarna före ägglossning och hon sa att det var på vänster sida vilket är "rätt" sida. Sedan körde vi bara på, använde ägglossningsstickor för säkerhets skull, och det funkade! Har alltid trott att min ägglossning är ett par dagar innan den egentligen visade sig vara, och eftersom chansen ökar enormt bara man försöker vid rätt tillfälle, var det en bra investering med dyra clearblue-stickor. Jag hoppas att det är fler som kommer med positiva nyheter på den här tråden inom kort... Och jag hoppas jag kunnat bevisa att det faktiskt funkar!
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!hej på er!
jag har haft en lång paus från minbebis men nu bara berätta hur det gått för oss: vi lade ner allt med äl-testande och shemalagt sex och åkte på solsemester i mars. vi drack vin, njöt av solen och hade sex när vi faktiskt verkligen kände för det (varje dag!). när vi kom hem visade ett tidigt test det efterlängtade plusset är nu i vecka 21 och är fantastiskt lycklig även om jag fortfarande inte riktigt vågar tro att det är sant! tack alla här inne för allt ert stöd och jag önskar er all lycka på bebisfronten! kram
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Och den 13/12 kom han, vår älskade efterlängtade son!!! Frisk och kry och alldeles alldeles underbar!!!
Re: Tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap!Den här tråden har jag missat. Jag går just nu igenom behandling för att få mitt eländiga utomkveds att gå tillbaka. Jag mår så fruktansvärt dåligt av tabletterna och blir så frustrerad när jag inte orkar göra saker. Känner mig friskare för varje dag och är rätt glad att slippa sjukhuset.
Det som oroar mig mest är hur det går i magen. Har blödningen avstannat? Minskar mitt gamla X? Alla prover och mätningar har sett jättebra ut. Mitt blodtryck och blodvärde har varit tipp topp sen jag kom in. På grund av min övervikt vill dom inte operera och eftersom jag inte gått så länge innan det upptäcktes så togs beslutet att sätta mig på Metorexat & Folsyra. Jag ska läsa igenom tråden och se om fler gått igenom det jag gör. Stort grattis till er som är gravida eller som fått era små liv redan! Kram * Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel. ![]() Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/ MF 090912 (v 5+3) MF 100112 (v 6+5) MF 100513 (v 5+0) Utomkvedes 120111 (v 5+0) Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
|