-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tråden för oss med snabba förlossningar!Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Första blev jag igångsatt 38+3 och andra 37+3, jag vägrade åka hem andra gången då jag var helsäker på att det skulle gå undan. Jag träffade en läkare som sa att jag garanterat skulle hinna in om jag åkte vid första känningen, mitt svar var då hela tiden då eller eftersom jag hade starka smärta sammandragningar som jag t.o.m var sjukskriven för. Sen när vi väl höll på att bli igångsatta så sa en annan läkare att om det inte hände något efter andra gelen så skulle vi få åka hem och komma tillbaka 2 dagar senare.
När jag berättade det för läkaren som var med under förlossningen så skakade hon på huvudet och sa att det fattar ju vem som helst som läser din första förlossnings journal att du säkerligen inte skulle ha hunnit. Sen fick jag beviljat där på plats att jag skulle bli igångsatt om jag ville det om det blev fler barn. nu denna gång så har jag fått godkänd igångsättning ovavsett hur mogen jag är i v37+1-4 dagar emån då av plats.
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!glömde skriva att dom kolla läget där nere 2 gånger innan men det var för att kolla att förlossningen inte redan var på gång, jag var 1-1,5 cm öppen med en medium mjuk tapp som var 2 cm lång när jag blev igångsatt.
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Tack för din info...
Men då borde jag få bli igångsatt.... Jag kände juh inget först när krystvärkarna kom och då var det försent och födde dotter hemma...dom kan juh inte neka mig och hoppas typ att det inte händer igen!!! Vilka Idioter till läkare som tänkte skicka hem dig.....blir så arg när jag tänker på det.... Det är inte första gången vissa läkare gör så....bra att du stod på dig!!! MenOm jag nu får igångsättning så är det typ vecka 38+ ....... Då är det inte så långt kvar.....
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Dom får nog inte neka dig igångsättning då alla har rätt att få förlossningsvård, riskerar du att föda hemma och det skulle skita sigså vill dom nog inte ha det på sitt ansvar. Jag fick iafl beskedet idag att 37+0 ska vi in för bedömning och är det gott om plats på fölossningen så blir det igångsättning samma dag
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Gellis-Åh,vad spännande!! Vilken vecka är du i nu?
Längtar till 14 sep då jag får veta!!
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!jag har två saker i min förlossningsjournal.
Öppen 1 cm / helt öppen... Kom in kl18.15. Leon född 21.40. Var ingen o kolla riktigt på 2 timmar... hade verkligen JÄTTEONT!!! Mer värkar än vila... de kom varje minut. Hade då fått lustgas under tiden. Sen sa barnmorskan att nattpersonalen skulle komma, att jag skulle få bedövning ... då sa jag... -nej jag vill trycka nu! Sen satte krystvärkarna igång. jaha- upp så får vi kolla dig då... japp här kommer bebis snart! Du är helt öppen! Jaha tänkte jag... när skulle jag få bada och allt det där?? -Det hinner du inte. Jag ser huvudet... shit tänkte jag.... och så efter några krystvärker var underverket ute!!! Herregud vad snabbt allt gick. Djupandades genom hela förlosningen. Glömde helt av hur man skulle göra. Kom bara ihåg att jag sa hela min förlossning: -DET GÖR SÅÅÅÅ OOONT! Men allt slutade ju bra. Tänk så snabbt det kommer gå nästa gång!
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Lite skraj inför en tredjeförlossning då mormor födde 3 an i soffan i köket, gångavstånd till sjukhuset hjälpte inte….
mamma hade 45 min från första värken till moderkaka o allt var ute. (5 min med bil, den gången) Mina har gått på typ 6 tim sen 3 tim så ja jag följer mönstret i familjen, får alltså se om en eventuell 3a kommer i hallen….( 20 min till sjukan)
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Nu närmar sig nästa förlossning med storm steg, jag är jätte nyfiken på hur det ska gå men även väldigt nervös att det ska gå lika fort som sist
Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!Linosh: fasen vad lustigt att vi har ungefär samma tidpunkter!
18.00 tappen helt utplånad 19.00 2 cm öppen 21.40 lillfisen var ute!
|