Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Träning och graviditet

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Träning och graviditet

Inläggav Skatten 22 feb 2011, 14:19

Hej,

ska försöka få lite liv i en ny tråd här som rör träning under graviditeten. Måste ju finnas en massa där ute som älskar att röra på sig och vill fortsätta med detta under graviditeten. Skulle vara kul om vi kunde sporra varandra och komma med lite bra tips oavsett vilken vecka man är i.

Själv så är jag ganska aktiv och blir lätt rastlös om jag inte får min dos av motion. Är i v.13 nu och är i stort sätt igång som vanligt med löpturer, body pump, dans och lite andra former av träning. Dock var det inte så den första delen av graviditeten då jag hade en muskelbristning som gjorde att jag nästan fick avstå helt från träning och så åkte jag på en långdragen bihåleinflammation. Men nu är jag tillbaks och vill ta igen lite missad. Än så länge känner jag inga begränsningar men har väl funderat lite på hur hårt man kan träna. Vad har ni för erfarenheter? Går på ett pass i veckan som är väldigt intensivt och känner nog att jag inte kommer fortsätta med det så länge, finns ingen tid för återhämtning under passet, men det är så bra...

Är en tävlingsmänniska också som har lite svårt att acceptera att jag inte kommer kunna prestera samma ju längre tiden går. Tyckte det var rätt trist förra gången då jag fick lägga ner löpningen i v.28 och visste att det var mååånga månader tills jag skulle kunna ta upp denna igen. Men jag vet ju att man ska lyssna på kroppen och allt det där....

Vad har ni för tankar? Kul att höra lite från er andra.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

BF: 110830

Re: Träning och graviditet

Inläggav tt78 22 feb 2011, 14:38

Hej Skatten!

Tipsar dig om att gå in under gravidforumet, där finns en tråd med samma namn där vi är några tjejer som snackat träning under graviditeten, den kan behöva lite nytt liv så stoppa in ditt inlägg där så får du säkert lite svar :)
Så älskad från första stund!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
tt78
Alltid online

BF: 110707
Status: Äntligen gravid efter 1,5 år

Inläggav Skatten 22 feb 2011, 14:46

Vad bra tt78, kan du inte skicka en länk kanske till den tråden, jag hittar den inte riktigt och dem jag hittar är så gamla... Blåser gärna lite liv i den :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

BF: 110830

Inläggav tt78 23 feb 2011, 08:53

Vet inte riktigt hur man gör men tror att detta kanske funkar :)

traening-och-graviditet-39262.html
Så älskad från första stund!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
tt78
Alltid online

BF: 110707
Status: Äntligen gravid efter 1,5 år

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm