Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Tröttheten

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Tröttheten

Inläggav Ullisgedin 10 mar 2011, 14:54

Hej! Nu är jag i vecka 18!! tjohoooo... men vad tiden går sakta vissa stunder....

Det värsta med min graviditet är min trötthet. Har knappt vart illamående , förutom lite känslig mage och lite lätt illamående då och då. Och fram tills vecka 12 sov jag konstant. ca 14 timmar om natten o för det mesta när jag inte jobbade. (jobbar 75% på Åhlens) (ståendes hela passen)

... iallafall....

efter vecka 12 började saker och ting kännas lite bättre, i några dagar..... för sen började jag ha värsta bergodalbanan dag till dag. Vissa dagar känner jag mig helt normal och orkar lika mycket som andra dagar (fast att jag ändå försöker ta det så lugnt som möjligt) och andra dagar kan jag va heeelt nere. Känna mig jättetrött, grinig, lättirriterad, orkeslös, energilös....

Det är sjukt jobbigt...... framförallt inför kollegor osv, eftersom vissa dagar e man normal och "mår jätte bra" och vissa dagar mår man piss....
känner mig som om jag klagar hela tiden också...... nån som känner igen sig??
Användarvisningsbild
Ullisgedin
Nykomling

BF: 110821

Re: Tröttheten

Inläggav naellie 10 mar 2011, 17:10

Absolut går både humör, pigghet och energinivåer i vågor. Ena dagen kan man bestiga ett berg, nästa somnar man i bilen på väg hem. Ena dagen storstädar man lägenheten, nästa står frukosten kvar på diskbänken ända fram till middagen. Ena dagen är man snäll och go och "vanlig" och nästa dag bränner man en säkring i halvtimmen. Inget konstigt med det :) Hormonerna går upp och ner och bäbisen och magen växer och tar energi i små skutt.
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Ullisgedin 10 mar 2011, 21:48

JO man får intala sig själv att man faktist är GRAVID! =)
Användarvisningsbild
Ullisgedin
Nykomling

BF: 110821

Inläggav Miast 11 mar 2011, 07:28

Här är en till som känner likadant. Ibland orkar jag hur mycket som helst och ibland vill jag bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Mitt humör går också upp och ner, vissa dagar kan folk få en utskällning helt utan anledning och andra dagar är man go och glad. Det är bara att försöka hänga med i svängarna.
Bild Bild
Miast
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm