-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av grav
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravHej! Min bebis har legat fixerad i flera veckor, jag är förstföderska nu i vecka 37+2 och undrar om man "måste" känna en tryckkänsla neråt i underlivet på slutet? Eller kan man ha turen att slippa det? En del säger ju att det känns som något håller på att pressa sig ut på slutet och att det är obehagligt men jag har inte känt en endaste tendens till det (än i alla fall!)
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravJag kände ingenting. Absolut ingenting, helt plötsligt gick vattnet 38+1.
Inga förvärkar eller nån förvarning alls.
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravJag känner INGENTING !! Absolut ingenting, jag heller... Jag har hört att det är "vanligare" att omföderskor har den känslan... ?
MA 10/2 2010 (V11)
älskade Lova född 110127
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravJag känner inget heller inget tryck neråt alls... bara tryck framåt ibland dvs... bebis försöker trycka sig ut genom navlen... jätteläskigt...
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravJag känner en del hugg neråt, men att det trycker känner jag bara någon gång då och då. Oftast på morgonen när jag kliver upp ur sängen. Men efter en stund försvinner det och det känns då rakt inte som att bebisen försöker pressa sig ut.
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravGotland: Ja de gör de verkligen... !!!
MA 10/2 2010 (V11)
älskade Lova född 110127
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravjag hade heller ingen melon mellan benen som endel verkar känna. det strålade i underlivet men hade lixåm ingen känsla direkt av att något pressade sej ut
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravJag hade inga direkta tryckkänslor varken med första eller andra barnet. Alltså visst var det tungt nedåt, men inte sån extrem känsla att man funderar på om ungen ska ramla ut.
Re: Tryckkänsla neråt underlivet i slutet av gravHej
Jag har tryckkänsla neråt väntar mitt 4:e barn, känns när jag sitter, står och går... Jag har en månad kvar.nu
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|