Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Tunga lyft..?!!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Re: Tunga lyft..?!!

Inläggav Essan86 04 maj 2011, 13:06

Så bra att det finns olika sidor som berör graviditet! Min svärmor e på mig varje gång hon är här "lyft inte detdär.." o.s.v..blir så irriterad!! Jobbar som sjukskötare på canceravdelning där vi har många i slutskedet av sitt liv så det blir ju en hel del lyftande och svängande.. Inte har mina arbetskamrater heller undvikit lyft förrän i slutet av graviditeten.. Är nu i v.12..
Essan86
Stammis

Status: Förlovad och nygravid!

Re: Tunga lyft..?!!

Inläggav scorpiontjejen 04 maj 2011, 20:49

Lika bra att försöka undvika dom där lyften hur gravid man än är tycker jag. Eller gravid eller ej dessutom.
Det skadar ju ryggen.
Det är är typ bara jag som använder lift + sele hemma hos brukaren, dom andra tre assarna och föräldrarna skiter i det..
Men men, som jag brukar säga, det är ingen som tackar dom för att dom förstört ryggen sen....

Jag blev ju själv väldigt tjatat på när jag precis började och insisterade på att lyfta, men idag är brukaren några kilo tyngre än för fyra år sen.. Huvva.
Snart lika lång som mig också...!
scorpiontjejen
Stammis

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm