Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Två livmödrar?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Två livmödrar?

Inläggav heidimariajohanna 09 jan 2012, 08:14

Hej.

Detta är ovanligt men sant o jag undrar nu hur stort risk eller chans( beror på hur man ser det;) ) att jag också har detta.. är det ärftligt?

Jo det är så att min mamma har två livmödrar.. eller hade kanske jag ska säga då de opererade henne o tog bort "skiljeväggen" innan hon blev gravid med mig..
först hade de sagt att det skulle vara svårta tt bli gravid men sen sa de tvärtom.. o jag blev till på första försöket..

skulle de sett detta på en vanlig gyn undersökning om jag hade haft det? jag har ju haft lite mellanblödningar (rosa) precis en vecka efter äl en vecka innan beräknad mens i ca 3 års tid.. inte varje månad men nästan.. alltid samma dag/dagar... jag o min barnmorska försökte reglera detat med att byta p-piller 3 ggr på ett år... men hjälpte inte så mkt.. hon sa att hon inte trodde det var farligt för det är så "regelbundet" inte liksom då o då kommer närsom..

jag har googlat runt lite om två livmödraro det verkar vara en sk missbildning att alla tjejjer föds med två men i sällsynta fall växer de inte ihop...

nån som är mer insatt i detta?ska ringa gyn om mina mellanböldningar alla fall... inte så orolig då det inte är blod o som sagt kommer så regelbundet ..men kanske bör ta upp att mamma har två livmödrar.. kanske därför man inte lyckats bli gravid heller . tror io f inte det sånt e ju inte ärftligt vad de sagt till mamma alla fall...

;O kroppen e bra underlig=)
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Re: Två livmödrar?

Inläggav SiMi 09 jan 2012, 11:01

Hej!
Jag är tyvärr inte så insatt men kan hålla med att kroppen är bra fantastisk och underlig!
Hoppas att du får bukt med detta snarast...

Många kramar S
SiMi
Alltid online

BF: 080712
Status: Förälskad och gravid med tvillingar :-)

Re: Två livmödrar?

Inläggav heidimariajohanna 10 jan 2012, 22:42

tack så mkt simi.. fick tid nästa onsdag så då hoppas jag de gör en ordentligt ul på mig o ser att allt står rätt till "där nere" =)
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm