-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Två livmödrar?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Två livmödrar?Hej.
Detta är ovanligt men sant o jag undrar nu hur stort risk eller chans( beror på hur man ser det;) ) att jag också har detta.. är det ärftligt? Jo det är så att min mamma har två livmödrar.. eller hade kanske jag ska säga då de opererade henne o tog bort "skiljeväggen" innan hon blev gravid med mig.. först hade de sagt att det skulle vara svårta tt bli gravid men sen sa de tvärtom.. o jag blev till på första försöket.. skulle de sett detta på en vanlig gyn undersökning om jag hade haft det? jag har ju haft lite mellanblödningar (rosa) precis en vecka efter äl en vecka innan beräknad mens i ca 3 års tid.. inte varje månad men nästan.. alltid samma dag/dagar... jag o min barnmorska försökte reglera detat med att byta p-piller 3 ggr på ett år... men hjälpte inte så mkt.. hon sa att hon inte trodde det var farligt för det är så "regelbundet" inte liksom då o då kommer närsom.. jag har googlat runt lite om två livmödraro det verkar vara en sk missbildning att alla tjejjer föds med två men i sällsynta fall växer de inte ihop... nån som är mer insatt i detta?ska ringa gyn om mina mellanböldningar alla fall... inte så orolig då det inte är blod o som sagt kommer så regelbundet ..men kanske bör ta upp att mamma har två livmödrar.. kanske därför man inte lyckats bli gravid heller . tror io f inte det sånt e ju inte ärftligt vad de sagt till mamma alla fall... ;O kroppen e bra underlig=) ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Två livmödrar?Hej!
Jag är tyvärr inte så insatt men kan hålla med att kroppen är bra fantastisk och underlig! Hoppas att du får bukt med detta snarast... Många kramar S
Re: Två livmödrar?tack så mkt simi.. fick tid nästa onsdag så då hoppas jag de gör en ordentligt ul på mig o ser att allt står rätt till "där nere" =)
![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
3 inlägg • Sida 1 av 1
|