Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Tvillingvagn eller inte?!!!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Tvillingvagn eller inte?!!!

Inläggav Riccardo127 24 aug 2011, 17:38

Jag har en son som är 2 år som är väldigt busig och är gravid 4:e månaden. Jag tänkte fråga om någon vet om man ska välja tvilling vagn eller en vanlig kombivagn. Anledningen till att jag frågar är att min son som är väldigt busig inte kan gå brevid mig vid vagnen och jag kan inte gå själv med två vagnar hahah :D Men när min lilla fläskbebbi är beräknad i början av februari. Då är min son ca 2 år och 4 mån. Någon med erfarenhet kanke kan dela med sig??? Vad dem tycker att man ska köpa.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Re: Tvillingvagn eller inte?!!!

Inläggav majan 24 aug 2011, 18:09

Min son kommer att fylla 2år strax efter att bebis föds, vi har köpt en vanlig enkelvagn till bebisen. Kommer att köpa en ståbräda för sonen att åka på men har också kvar hans sittvagn. Vi får se hur det kommer att funka, men jag tror det kommer att gå bra :)
Bild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
majan
Alltid online

BF: 111018

Inläggav Riccardo127 26 aug 2011, 22:03

majan skrev:Min son kommer att fylla 2år strax efter att bebis föds, vi har köpt en vanlig enkelvagn till bebisen. Kommer att köpa en ståbräda för sonen att åka på men har också kvar hans sittvagn. Vi får se hur det kommer att funka, men jag tror det kommer att gå bra :)

Ja, jag hoppas för er skull att det kommer att bli bra. Men min son däremot är en liten studsboll och ska klättra överallt så han måste vara fast spänd. Därför vet jag att jag kommer inte kunna ha honom på ståbrädan än. :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav stajners 02 sep 2011, 19:20

Skulle absolut köpa tvillingvagn om du vet med dej att du kommer att använda vagn mkt. Ståbräda är ju bara för kortare stunder. Min dotter på 2.5 år hade aldrig fixat det. Och inte jag heller för jag vill ha henne sittandes i vagnen. Inte att hon ska springa runt helt hysteriskt. Lite svårt att klara av två barn när ett springer åt helt fel håll. Behövs fler armar.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Riccardo127 07 nov 2011, 17:55

stajners skrev:Skulle absolut köpa tvillingvagn om du vet med dej att du kommer att använda vagn mkt. Ståbräda är ju bara för kortare stunder. Min dotter på 2.5 år hade aldrig fixat det. Och inte jag heller för jag vill ha henne sittandes i vagnen. Inte att hon ska springa runt helt hysteriskt. Lite svårt att klara av två barn när ett springer åt helt fel håll. Behövs fler armar.

Hahah håller med dig! Jag har bestämmt mig för att köpa en tvilling vagn från urban Jungle mountain buggy duo :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav natalojzan 17 nov 2011, 14:47

jag hade bestämt mig för att inte köpa tvillingvagn.. när bebis nr 2 kommer är den äldsta 2 år och 7 månader och han gillar inte att åka vagn.. men börjar ändå luta lite åt en tvillingvagn eftersom han nu för tiden tycker det är kul att åka vagn.. får väl se hur det blir.. blir ju billigare om jag inte köper tvillingvagn så får jag gå på långpromenader med bebben när äldsta är på dagis! :)
Bild
Bild
natalojzan
Stammis

BF: 120131
Status: Väntar nummer två!

Inläggav Wemms 17 nov 2011, 16:10

Vi har också funderat lite fram å tillbaka.. Vår son kommer vara runt 2,5 när bebis kommer.. Men vi har kollat lite på en babyjogger city select.. Verkar jätte smidig å lätt att välja om man vill ha syskonvagn eller enkelvagn =) Kolla in den, synd bara att den är så ny fortfarande å därmed dyr =(
Bild

Bild

MF juni-11
Wemms
Stammis

BF: 120508

Inläggav Riccardo127 13 dec 2011, 19:01

Wemms skrev:Vi har också funderat lite fram å tillbaka.. Vår son kommer vara runt 2,5 när bebis kommer.. Men vi har kollat lite på en babyjogger city select.. Verkar jätte smidig å lätt att välja om man vill ha syskonvagn eller enkelvagn =) Kolla in den, synd bara att den är så ny fortfarande å därmed dyr =(

Ja vagnar är väldigt dyra men hellre att jag betalar dyrt så att jag får en vagn som är säker för mitt barn än att jag ska köpa en billigare som kanske inte är så säker. Jag har valt att köpa urban jungle moutain buggy duo. Riktigt fin och smidig i alla väder och platser. Min son gillar att åka vagn så därför måste jag ha en vagn tills han inte vill åka vagn längre. 2 åingar gillar bli väldigt trötta när dem gått en stund och då vill dem sitta och vila.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm