-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
tyngd känsla i mufflan...
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
tyngd känsla i mufflan...fått en tyngd känsla i underlivet efter förlossningen....
det är bara 12 dagar sen, men ska det kännas såhär??? bm menade att det kunde handla om framfall, kära nån är ju bara 26 år!!!!
Re: tyngd känsla i mufflan...jag läste nånstans, kan vart på detta forum, om en barnmorska som till svar på en liknande fråga hade svarat "känns underlivet som en hängmatta? då är allt som det ska!"
kan det vara den känslan du känner?
Re: tyngd känsla i mufflan...Tror absolut inte att du behöver oroa dej för framfall. Vilket knäppt svar från din BM!
Vilken vecka är du i? Ju längre man går desto mer tyngd blir det ju där inne och det trycker ju självklart nedåt, speciellt på alla blodkärl och nerver. Sen kan man bli lite svullen av tyngden eftersom det pressar på så. Sista månaden kändes det som att ha ett bowlingklot där nere som hängde och malde på bäckenet. Blev så efter att dottern fixerade sej. Kändes nästan som en del av livmodern hängde utanför, men det gjorde den ju inte
Re: tyngd känsla i mufflan...Herreminguuud, jag hade tyngdkänsla i snippan sen direkt efter förlossningen
Den blev värre när jag hade stått upp länge eller gått en längre bit och det kändes som att alla inälvor skulle komma ut när som helst och ONT gjorde i hela underlivet då. Framfall är det nog inte utan det är helt normalt efter en vaginal förlossning, försök att inte stå upp längre stunder och testa att börja knipa. Känns det bra så börja lätt med knipövningarna! När du väl kommit igång med dem och det går några dagar/veckor till så försvinner tyngdkänslan
Re: tyngd känsla i mufflan...ok det lät bra.. blev lite svett när bm pratade om framfall...
kniper som bara den, så jag är väl svullen o så fortfarande. tack för era svar:)
Re: tyngd känsla i mufflan...ja här kändes de med som man gick och bar någon med muffen typ, men de går över!
Re: tyngd känsla i mufflan...Hjälp vad jag inte alls läste allt du skrev...fattar inte alls hur det gick till...sorry!!
Ja, men tyngdkänslan hade jag med efteråt. Man är ju fortfarande svullen lång tid efter att man fött. Kändes som att alla tarmar och alla andra organ där inne hängde och släpade i marken. Läskigt! Men framfall ska du inte behöva oroa dej för! Hoppa inte studsmatta bara! Ska man helst inte göra när man fött barn.
Re: tyngd känsla i mufflan...inga planer på studsmatta...än ialla fall
känslan är fortfarande kvar, å min bm har kollat lite o o vi konstaterade att det sitter i blygdbenet. känns som ett stort blåmärke typ... nån som vet nåt? min dotter är 17 dagar idag..
Re: tyngd känsla i mufflan...Jag hade den där tyngdkänslan efter förlossningen,kommer inte ihåg hur länge men den varade rätt länge...Men sen försvann den,helt normalt enligt min bm...
Re: tyngd känsla i mufflan...Det kan inte vara en liten spricka i blygdbenet då? Jag kan inget om sånt men det borde ju inte vara så konstigt. Finns ju de som bryter svanskotan under förlossningen...eller om det är fogarna du har ont i.
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|