-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ultraljud i vecka?
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Ultraljud i vecka?V 8 VUL- inskrivning hos bm
V 19 RUL- rutin ul på östra sjukhus
Re: Ultraljud i vecka?v.19 rul
ca. v.25 ul på förlossningen då jag hade mensvärk och inte känt att lillen rört sig på hela dagen. Visade sig att han hade vänt sig bara, så han låg med huvudet neråt, istället för att ligga på tvären som innan. Mensvärken visade sig senare vara början på förvärkar. Hade så mycket och så kraftiga förvärkar att min bm till och med sa att hon inte trodde jag skulle gå över i alla fall och jag kände att det kan sätta fart när som helst, men lillen kom inte förrän bf+12.
Re: Ultraljud i vecka?Gjorde en vul idag för att mäta cervixen ( den var as lång 46 mm )
Och nu e jag i v 27
Re: Ultraljud i vecka?V. 10 UL
V. 12 UL (kub) V. 20 RUL V. 28 UL Och VUL (pga blödning) V.29 UL och VUL (pga stor blödning) V. 30 UL och VUL (återkontroll efter blödningarna) Bebis kom dagen efter BF. Kan tillägga att på de 3 sena ultraljuden så fick jag typ inte se nåt.. Läkaren kollade väldigt snabbt o jag såg bara en liten skymt av skärmen..
Re: Ultraljud i vecka?VUL i v 6 pga upprepade missfall.
VUL i v 9 pga upprepade missfall. VUL i v 14 pga upprepade missfall. VUL i v 17 pga täta sammandragningar. RUL i v 18 VUL i v 20 för återkontroll pga de täta sammandragningarna. Köns-UL privat. Tillväxt-UL pga upprepade missfall. Är med i en studie för de med upprepade missfall så då är det extrakontroller och många ultraljud. Sen har det blivit fler för att mäta livmoderhalsen för att se om den var påverkad av sammandragningarna (vilket den var). Och så ett privat UL för att kolla könet.
Re: Ultraljud i vecka?Missade att skriva veckorna på de två sista...
Köns-UL i v 25 privat. Tillväxt-UL v 29 pga upprepade missfall. Sen vet jag inte om det blir fler UL.
Re: Ultraljud i vecka?Hej! Ni som har ultraljud tidigare än vecka 15 och efter vecka 22 är varmt välkomna att dela med er av dem till våra läsare, maila till info@minbebis.com!
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|