-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ultraljud i vecka?
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ultraljud i vecka?Hej på er!
I vilken vecka gjorde ni ert första ultraljud? Skriv gärna vilken typ av UL och även om ni har gjort fler än ett.
Re: Ultraljud i vecka?Förra graviditeten:
VUL v 8 KUB v 13 UL v 20 UL2 v 34 Denna har jag bara hunnit med ett VUL i v 7 men ska på KUB om några veckor.
Re: Ultraljud i vecka?När jag var gravid var det "bara" RUL- alltså rutin ultraljudet i v.18, men vi blev erbjudna kub men tackade nej.
Re: Ultraljud i vecka?Hej! Kub vecka 12. Rul vecka 20:-)
Re: Ultraljud i vecka?Fick en kraftig blödning i v8. När den slutat gick jag till gyn för att kolla med vul att hela mf kommit ut. Då fanns det ett pickande hjärta. Kanske hade jag tappat ett barn, kanske inte.... Får jag aldrig veta.
Sen rul i v 18. Trots att jag haft ett par mf tidigare vill jag inte ha en massa onödiga vul i början. Ser ingen mening med det. Går det så går det och det kan inget vul ändra på
Re: Ultraljud i vecka?Oj, det bidde massor. Åtta stycken landade det på:
v7 - vul hos gyn, kontroll av bäbis och blodförtunnande för att slippa få fler mf v 13- ul hos läkaren på bmm, dubbelkoll av bäbis ålder v 18- rul V 30-35 blidde det: 2 st vul+ ul-kontroller på akuten 2 st ul- kontroller hos läkaren på bmm under sjukskrivningen 1 st tillväxtultraljud
Re: Ultraljud i vecka?Första grav:
Vecka 16 (15+) Blev flyttad 14 dagar Vecka 18 (17+) Tillväxt pga 14 dagar flytt Vecka 32 KUL Denna: Vecka 7 UL för att jag blev flyttad så mycket förra gången Vecka 9 UL vid inskrivning ny BM Vecka 12 UL (blödningar) Vecka 19 RUL Vecka 25 på måndag KUL
Re: Ultraljud i vecka?V7 - VUL, koll efter blödning att fostret fanns kvar.
V12 - KUB V19 - RUL1 V33 - RUL2 (Har inte fått tiden än, men de sa att jag skulle bli kallad i ca v33 nästa gång, när jag var på RUL1) I alla ovanstående angivelser räknar jag fullgånga veckor, + x antal dagar. Om ni förstår vad jag menar....
Re: Ultraljud i vecka?Vecka 7 - VUL för att konstatera ny graviditet efter missfall
Vecka 12 - UL Vecka 19 - RUL Vecka 20 - Privat UL för att kolla kön Och vecka 32 ska vi på tillväxtUL.
Re: Ultraljud i vecka?v. 18 RUL
v. 36 åkte in för en kontroll då hon rörde sig lite väl lite. Fick dock inte se så mycket.
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|