Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Underlivet

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Underlivet

Inläggav CillanA 24 jan 2010, 18:05

Jag har lite problem med underlivet. Jag har använt Lactal nu i tre dagar så det börjar bli lite bättre. Jag är i graviditetsvecka 9 + 7. Jag går alltså in i vecka 10 i morgon :). Mitt problem är flytningar som luktar illa, och så har jag lite klåda, men inte alls mycket. Jag vet inte om det är något att oroa sig över? Jag tycker de håller på att bli lite bättre nu. Är detta något ni känner igen såhär tidigt i graviditeten? :oops:

Jag har också mycket problem med min sexlust och tänkte om några har någon bra ide på hur man ska få den tillbaka. Jag har haft detta nu i några veckor och jag älskar verkligen min sambo. :roll:
CillanA
Stammis

Re: Underlivet

Inläggav Bitte 24 jan 2010, 18:27

Det låter nästan som en svampinfektion. Du kan ju be din BM kolla läget! Sen så är det vanligt att sexlusten försvinner under en graviditet. Min kommer och går som den vill. Man kan ju inte tvinga fram sånt. Men allt behöver inte leda till sex! Man kan göra en massa andra mysiga saker! Vi brukar gå på bio, eller duscha tillsammans eller helt enkelt bara umgås och gosa i soffan. Det är viktigt med kommunikationen, så din sambo förstår att det inte egentligen har något med honom att göra. Utan att det kan bli så av alla hormoner!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Bitte
Alltid online

BF: 100521
Status: Lycklig

Inläggav Danem 24 jan 2010, 18:29

Det är förmodligen en svampinfektion du har åkt på, det är inte roligt!
Ring och prata med din BM och hör vad hon säger, antingen får du komma in för en undersökning eller så får du köpa svampmedel på Apoteket.
Det bästa är att du åker in och gör en undersökning så du får bekräftat att det är svamp, om du ni inte har haft det förut dvs och känner ingen dina symptom :)
Pevaryl eller Canesten is the shit haha

Sexlusten kan vara väldigt svajjande under graviditeten, jag vet inte hur man får tillbaka den men testa att mysa mycket utan krav på sex och ta det som det kommer.
Det kan svänga när som helst så blir du överkåt istället :)
Om du mår illa så brukar det vara en bidragande faktor, inte så roligt att juffsa och må illa samtidigt haha
När kroppen vant sig lite bättre med hormonerna så blir det bättre :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav CillanA 25 jan 2010, 18:48

Tack så mycket hörrni:) Skönt att få lite respons. Jag tvivlar på svamp infektion då jag fått det ganska mycket förrut. men de skadar dock inte att kolla upp det. Tack igen :) :)
CillanA
Stammis

Inläggav Danem 25 jan 2010, 18:56

Jag har också haft svamp i några omgångar och jag fick det även under graviditeten, har kliat sönder mig ibland kändes det som.
När jag var i vecka 30 så kom det ut (ursäkta) en grön klump ur skruttan när jag hade varit på toaletten och torkade mig, jag höll jävlat på och trilla av toastolen :lol:
Dagen efter fick vi komma till förlossningen eftersom jag ringde dit när jag gjort min upptäckt för att Oliver hade knappt rört sig på två dagar, efter en gynundersökning så visade det sig att jag visst hade svamp fast inuti så det kliade inte lika förjävligt som det brukar göra annars utan det vara mest illaluktande flytningar och så det gröna härliga grejset.. :wink:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm