-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Underlivet efter förlossningen
7 inlägg • Sida 1 av 1
Underlivet efter förlossningenDet här är ett rätt pinsam fråga men jag känner att jag behöver fråga den. Det är nämligen så att jag fick mitt första barn för 4 veckor sedan och jag tycker jag ser jättekonstig ut där nere!. Det ser jättebra ut utanpå förutom lite större än vanligt men innanför dvs "vid hålet" är det inte längre ett hål utan något liksom "täpper till" där. Ser ut som runda kulor nästan (konstig förklaring men kan inte beskriva det på annat sätt). Jag hade en normal förlossning förutom att det blev lite bråttom i slutet. Annars en snabb förlossning utan komplikationer. Jag sprack på några ställen men dock inga djupa utan mest små bristningar lite överallt.
Jag känner inget av detta utan allt känns som vanligt annars men eftersom det inte längre är ett hål blir jag lite orolig. Har 1 månad kvar till efterkontroll och jag vill inte vänta så länge känns det som. Är detta normalt? hur såg ni ut efteråt? vore tacksam för snabba svar Mamma till Heiley (110123)
Re: Underlivet efter förlossningenjag måste säga att jag kollade inte hur jag såg ut efter förlossningen, och inte nu heller
Re: Underlivet efter förlossningenMan ser ju inte riktigt ut som innan. Men bm tyckte det ser bra ut och sambon har inte klagat. Man förändras ju lite men så länge du inte har problem och förändringen bara är estetisk så är det ju lugnt. Prata med din bm om en månad.
Re: Underlivet efter förlossningenJo men hur vet man att det bara är estetiskt?. Det är ju inte direkt så att man börjat ha sex igen haha så jag vet ju inte mer än att det ser "konstigt ut".
Mamma till Heiley (110123)
Re: Underlivet efter förlossningenMenar du att det är något som putar ut eller att det är sidorna som trycks ihop? Jag har ju inte fött barn men det låter nästan som framfall det du beskriver, jag är verkligen ingen expert men jag har sett bilder (usch). Fråga din BM och be att de kollar upp det om du är orolig, fast så länge du inte har ont så är det säkert ingen fara.
Re: Underlivet efter förlossningenHar mailat min BM nu och hon sa att jag inte skulle vara det minsta orolig!. Hon sa att man ser annorlunda ut efter förlossningen och eftersom det bara var 4 veckor sedan jag förlöstes så kan man inte förvänta sig att man är helt återställd. Slidväggarna och bäckenbotten är förslappade och det tar tid att arbeta upp spänsten igen. Hon sa att jag skulle fortsätta knipa och gärna flera gånger om dagen och när vi träffas kunde hon göra en undersökning för att "bedömma knipet".
jag antar att allt är som det ska iallafall så det var skönt och veta:) Mamma till Heiley (110123)
Re: Underlivet efter förlossningensvårt å se framför sej hur det ser ut. nu har du ju iofs talat med din bm, men om du ändå skulle va osäker så be henne kolla helt enkelt
7 inlägg • Sida 1 av 1
|