Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

ung, förvirrad och säkert skengravid !!

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

ung, förvirrad och säkert skengravid !!

Inläggav jenjen 30 jan 2012, 20:39

Hej,
Jag är 19 år och det jag vill mest med mitt liv är att ha ett barn. Helst nu. Men samtidigt är jag så rädd för en sån stor förändring !

Jag har ömma bröst, mår illa, väldigt annorlunda flytningar och problem med magen(förstoppning,uppblåst m.m)... Tecken på att man är gravid, men tog ett test förra veckan och de visade negativt. Så nu snurrar tankarna att de kanske va för tidigt kanske kissade jag inte tillräckligt länge o.s.v. Jättetöntigt!!! Men jag vill detta så mycket!!.... JAg och min sambo har inte försökt bli gravida så jag äter p-piller som jag kanske inte är bäst på att ta.. Det är mest för att han inte vill försöka än, men han skulle aldrig vilja att jag gör abort heller...

Åhh någon som är/har varit i samma sits som kan hjälpa mig!! Kan inte tänka på annat !!
KRAM
jenjen
Stammis

Re: ung, förvirrad och säkert skengravid !!

Inläggav elinsofie 20 feb 2012, 15:17

Hej!

Jag har exakt samma symptom som dig, + lite till.
Jag slutade med mina ppiller för ca22 dagar sedan då jag och min sambo vill försöka bli gravida :) Blir 20år detta året!

Tycker du ska köpa hem ett par tester och testa dig 1gång i veckan. Men går du på ppiller så är ju inte chansen megastor just nu, men det kan ju hända, om du nu är slarvig på tabletterna :)
elinsofie
Nykomling

Inläggav JoannaW 20 feb 2012, 15:54

Hej,

Skönt att känna symtom *om det nu är så att du är gravid* fick en chock när jag åt mina p-piller dagligen och gjorde ett test när jag va 19år och fick ett + och i efterhand visa det sig att jag var i v10.

Så det är jätte olika, nu väntar jag barn nr:2 med samma kille och kunde misstänka från vecka ett att jag var gravid. Så är nog bara att testa en gång i veckan så får du snart svar :).
JoannaW
Stammis

BF: 120520
Bor: Högdalen

Inläggav jenjen 21 feb 2012, 16:26

elinsofie: Gu va roligt för er att ni ska försöka :) Då är vi lika gamla, vart bor du ?:)

JohannaW: Va glad jag blev när du sa att du kände från vecka ett .. för det är det jag hoppats på lite, att de ska vara för tidigt för att ta ett test ;) får testa snart igen :) Hur långt gången är du ?=)
jenjen
Stammis

Inläggav JoannaW 22 feb 2012, 10:02

Hoppas du snart får svar :).
Nu är jag i vecka 27 :).
JoannaW
Stammis

BF: 120520
Bor: Högdalen

Inläggav elinsofie 23 feb 2012, 16:47

Ja det är rätt skoj :D
Jag bor i Dalsland, du då :)?
Hur går det för dig? fått något svar ännu :D?
elinsofie
Nykomling

Inläggav jenjen 23 feb 2012, 23:00

Aha, där har jag vart någon gång.. i dals ed ;) haha jag bor i ale, i närheten av göteborg :) ne, fick katastrof mens i förrgår, men känns väldigt olustigt för i vanliga fall har jag liten blödning ca 5 dar, nu blev de hur stor blödning som helst, konstant i två dagar sedan bara la den av :S Förrvirrad, men verkligen inte gravid :(
jenjen
Stammis

Inläggav elinsofie 24 feb 2012, 23:27

hehe okej, usch då dit vill man inte ;) bor ca 3mil därifrån ;)

Nej men usch då :(
själv ha rjag inte fått någon mens än, va och testa mig i tisdags men det visade negativt, men hon sa att jag skulle komma tillbaka om 2veckor, och är jag gravid kommer det synas då! så får väl hoppas :)
elinsofie
Nykomling

Inläggav jenjen 25 feb 2012, 00:04

Ja vi får verkligen hoppas ! De är lurigt att ta test för tidigt, man tror att man inbillar sig allt tillslut för att man tänker för mkt .. Men håller tummarna !!:D
jenjen
Stammis

Inläggav elinsofie 25 feb 2012, 15:44

Ja precis :) hehe tack :D
elinsofie
Nykomling

< Återgå till Nykomling

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm