Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Ung, gravid, stockholm ?

Här träffar du andra unga gravida!

Ung, gravid, stockholm ?

Inläggav Kelsia 03 okt 2011, 12:36

Halloj!

Startar denna tråd då jag ej kan hitta någon som passar och är relativt ny.

Är 21 år gammal, bor i centrala Stockholm med min Sambo 22år.. Vi fick för ca en månad sedan reda på att jag var gravid när jag gick till vårdcentralen för att få medicin för min urinvägsinfektion. Jag har i tidigare förhållande försökt och få barn utan framsteg då jag har Pco som gör att jag ej får någon ägglossning utan tabletter. Går på ultraljud dagen efter graviditets beskedet och där ser vi att det inte handlar om någon vecka utan 15 veckors graviditet. Vi båda är super lyckliga men ändå är det självklart svårsmält att man inte har några 9 månader att planera allt utan endast 5 månader kvar till BF som är den 24e februari 2012 :)

Ser fram emot att lära känna er och att vi kan följas åt med tips och prat om allt och inget!
/ Kelsia :)

Bild
Kelsia
Stammis

BF: 120224
Status: Gravid !

Re: Ung, gravid, stockholm ?

Inläggav Angelica_87 03 okt 2011, 16:14

Oj! Vad det där lät spännande. Inte ofta man hör att det hinner gå så långt innan man får reda på det. Tänkt om du inte gått till vårdcentralen.. Hehe..
Hoppas du mår bra. Roligt att ni blev så glada över beskedet :)
Var i Sthlm bor du?
Jag bor i Järfälla, har en son på 5 månader och är 23 år.

//Angelica
Angelica_87
Stammis

Inläggav Kelsia 04 okt 2011, 07:11

Hehe ne det är ju inte så ofta, hade precis tittat på en dokumentär om exakt samma sak. Tänkte att fyfan om det skulle hända en själv. Hade jag då inte gått till vårdcentralen hade jag nog fortfarande inte märkt någonting eftersom att jag kan fortfarande ha mina byxor och tröjor. Lite stress mage kanske jag skulle tro att jag hade :)

Jo vi mår kanonbra och njuter verkligen! Imorgon så skall vi till BM på andra besöket och då tror jag vi skall lyssna på hjärtat, längtar så!

Vi bor på kungsholmen..

Trevligt, jag kikade in på din blogg.. Hur underbart söt son får man ha igentligen :)

Kram

Bild
Kelsia
Stammis

Inläggav MiKKan 04 okt 2011, 13:39

Vilket trevligt chockbesked :)
Hur känns det nu när du snart gått halva graviditeten?
Är också 21 och vi väntar vårat första i januari och inom kort
ska vi flytta till sollentuna :)
MiKKan
Alltid online

Status: förlovad

Inläggav Kelsia 04 okt 2011, 14:04

MiKKan Det var ett rätt så trevligt besked kan man gott och väl säga :)
Ja igår och idag har jag kännt små små pytte små rörelser tror jag. Det är som att det är små bubblor som spricker i en. Det gör att allting har blivit mkt mera verklighet. Jag har någonstans gått och inbillat mig att jag har en liten ärta inom mig medans det i själva verket är en honungsmelon jag går och bär på.. Men det känns bra men jag ska inte sticka under stolen med att man ibland vaknar upp med panikångest.

Vad trevligt, välkommen hit och grattis!
Vi bor just nu på kungsholmen i centrala Stockholm..

Ni kanske har planerat eran lille lite mer än vi ? :D

Bild
Kelsia
Stammis

Inläggav Angelica_87 04 okt 2011, 19:48

Hehe.. Tack så mycket :) Han är söt min lillprins ;)
Ska ni ta reda på kön ?
Tänkte ändå att det måste vara rätt skönt, du behöver liksom inte gå och längta lika länge som man själv gjorde. Fick veta i v.5-6 så det var sån lång tid att vänta tyckte jag :P
Hur känns det när du smällt det lite då? Beredd på att bli mamma? :)
Angelica_87
Stammis

Inläggav Kelsia 06 okt 2011, 07:26

Nej vi skall inte ta reda på ett, det visar ju sig ändå i slutändan :)
Det har de flesta sagt till mig att jag slipper vänta lika länge, även att jag slapp denna "oro" period som alla kallar det fram till vecka 12. Vet ju inte hur denna period skall kännas men jag har varken kännt mig orolig eller att tiden går nå sakta :D Haha tycker att tiden flyger iväg nyss var det 6 mån kvar, nu är det bara 5 :shock:

Har aboslut efter igår när vi var och lyssnade på fjuttens hjärtljud aldrig varit så lycklig som när jag gick därifrån. Sambon sade också till mig att han inte sett mig så glad som jag var då någonsin sedan jag fick reda på att jag var gravid. Det blir bättre och bättre för var dag :) Hur känner man sig om man är berädd på att bli mamma ? Haha jag oroar mig hela tiden att jag kommer att göra någonting fel eller så. Men men kommer absolut göra allt i min kraft för att bli en så bra mamma som möjligt och jag är redo att anta utmaningen :D

Själv då, hur var det att ställa om sig från en dag till en annan? Att komma hem från BB, att ena dagen är man 2 och andra dagen är man 3..
Kan tänka mig att det blir en liten :shock: när man vaknar utan mage första dagen och magen helt plötsligt ligger inlindad i en filt i sin säng.

Bild
Kelsia
Stammis

< Återgå till Ung och gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm