-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ung mamma?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Ung mamma?Jag har alltid varit den som ansett att 14-19 åringar är allt för unga och att när man "bara är" 20-22 så är det nog det stadie man precis kommit fram till vad man vill göra med livet.
Dock är det mina åsikter, så jag ska inte tala för någon annan Hursomhelst så håller jag helt och hållet med om att man är VÄLDIGT ung när/ifall man blir förälder som 14-19åring och även 20-22. Precis som jag håller med om att när man passerat 40 så är man i en äldre ålder när det kommer till barn. Varför skriver jag det här undrar ni? För att mina år har kategoriserat i en icke finnande kategori med hjälp av min bebis Jag ansåg mig själv att vara en ung mamma Men här är jag inte ung och jag är inte "äldre", jag är "medel" Har försökt hitta trådar som inriktar sig på tjejer i min ålder. Men det finns inte. Finns finns det liknande trådar men då är dem bredare och inriktar sig kanske på BF och presentationer, eller bostadsorten osv. Och precis som alla andra sett så finns det trådar för "unga mammor" där jag inte klassar in och 35+, där jag inte heller klassar in. Så, vart ska jag klicka in mig på om jag vill läsa och dela med mig med tjejer som är 25+ utan att hålla på och bläddra igenom andra trådar som egentligen handlar och inriktar sig på annat?
Re: Ung mamma?Känner igen mig!
När man är mittemellan så "får man inte vara med" varken i ung mamma eller äldre mamma -forumen. Borde finnas nåt för oss också som hamnar mitt i.
Re: Ung mamma?DEFENITIVT!
För jag är inte en ung mamma (tydligen), Jag är inte 35+ (snarare om en sisådär 6-7år) Och jag är defenitivt inte ensam gravid. Jag är däremot 25+ och tycker att det vore roligt med andra 25plusingar som är gravida att prata med.
Re: Ung mamma?Hej Vida!
Jag tror att jag sett en tråd som heter mamma mellan 20-30! Något för dig? Sen tycker jag att om du saknar en 25+tråd, starta den själv helt enkelt Självklart håller jag med om att man ändå har olika uppfattningar av saker o ting i olika åldrar om man har saker o säga/fråga om annat i livet än just frågor om graviditeten så då kan man alltid slänga en fråga på minbebis och be att 25+ ska svara Detta var mina tankar (en maj-mamma som exakt är 35) kramar
Re: Ung mamma?Hallå, hallå.
Då får jag nog fortsätta att leta efter den, har nog missat den. Tack för tipset Det handlar inte om att det är oviktigt eller viktigt, inte för min del iaf. Snarare vore det kul. Vet dock inte om du förstod innebörden med min tråd rätt, eller som jag tänkt iallafall. Min Bebis är ett stort forum som är indelat i olika kategorier som gör det lätt för oss som är gravida, vill bli gravida osv osv att hitta andra som delar samma "bekymmer". Därav så många olika trådar, så man kan navigera sig själv fram för att som du t.ex skriver "prata om vad man har fått för krämpor under graviditeten o sånt!" Eller om ens illamående eller molande växtvärk. Och jag älskar tråden November mammor för den delen också För där kan jag som du så bra skrev se hur det går för alla andra som är i nästan, rent steg mässigt i exakt samma sits. Men det är på en ytlig nivå då, då pratar alla om hur kroppen reagerar och hur barnet mår etc etc steg för steg. Som är VÄLDIGT viktigt och VÄLDIGT kul att få svar på, veta, läsa och lära sig om. Men sen är det som du skrev, en 36åring (med tidigare graviditeter) har mycket större koll samt erfarenhet än vad en 22åring som inte har några barn sedan tidigare. Och det är där jag finner det trevliga med att ha en tråd med tjejer i min ålder. Inte för fakta eller lärdom, inte heller för att få svar om specefika saker som det redan finns sjukt bra trådar om i detta förum. Utan mer för att få dela just det som du nämnde, skillnaden mellan 36åringen och 22åringen. Det är det jag är ute efter, nivån. Och precis av samma anledning att det finns en tråd för "unga mammor", "35+" och "Ensam gravid". För att få stöd, svar, frågor om hur det är att vara i exakt samma sits. Samtidigt som att jag har mer gemensamt med en tjej som är 27 år gammal, aldrig varit gravid förr, har inga barn sedan tidigare och upplever det här för första gången, än en kvinna som är 35+ som har barn sedan tidigare (eller inte) men uppfattas och upplever endå saker olika då kroppen är i en annan stadie. Jag har mer gemensamt med en tjej som är 22år gammal och har helt nya tankar och frågor kring det hela då det inte upplevts förut jämnfört med en som är 16år gammal och kanske inte ens har en färdigt utvecklad kropp. Så, det handlar inte om allt du skrev som jag helt och hållet håller med om och därav läser, skriver och upplever alla andra trådar som t.ex november mammor också. Så det är mina tankar, mina "27år gammal, aldrig varit gravid förr och undrar om det är bara jag som har vissa frågor och upplevelser" Men det är bara jag Kram
Re: Ung mamma?Läste fel, så det blev ett litet fel när jag skrev;
"Men sen är det som du skrev, en 36åring (med tidigare graviditeter) har mycket större koll samt erfarenhet än vad en 22åring som inte har några barn sedan tidigare. Och det är där jag finner det trevliga med att ha en tråd med tjejer i min ålder." Menar helt enkelt att oavsett vad så hittar jag mer gemensamt med en som är i exakt samma situation som mig. För frågar man en läkare så kommer jag alltid ha mer gemensamt med en kvinna i min ålder då graviditeter på verkar kvinnor på olika sätt beroende på i vilken ålder dem är då kroppen utvecklats eller inte utvecklats på olika sätt i olika åldrar. Därav behandlas också kvinnor på olika sätt av läkare beroende på åldern. Samtidigt som kvinnor i iolika åldrar tänker olikt. Och därav vore det kul och små intressant att ha en tråd för tjejer i min ålder Toddles
Re: Ung mamma?Vida:
jag förstår precis hur du menar! Har du nu startat en sån tråd än? Kan heta 26-29 och gravid för första gången, bf okt-dec2010? vas sägs? det finns nog massor med tjejer som befinner sig i den gruppen! (sen vill jag bara säga att jag skrev: En 22årig tjej som har 2 barn i daxläge har kanske större koll på vad som händer med kroppen och kan svaren på en massa frågor jämfört med en 36årig tjej som ska ha barn för första gången!) inte tvärtom kramar & lycka till (min bästis ska ha barn i nov oxå
7 inlägg • Sida 1 av 1
|