-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
"ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
"ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?Hej hej alla unga som väntar andra eller tredje barnet..
Jag hittade ingen tråd för "unga" mammor och pappor som väntar sitt andra eller tredje barn. Alla verkar vara för dem som väntar sitt första. Därför tänkte jag att jag skulle starta en tråd för oss själv Jag är 22 år och går nu i väntans tider igen Detta är vårat tredje barn och bebisen är beräknad i april. Jag skulle tycka att det var jätte roligt att få prata med andra i ungefär samma situation om hur ni upplever saker. Vart bor ni? Hur mår ni? och Hur skiljer sig den här graviditeten från era tidigare graviditeter? mm. mm... Hoppas ni hittar in hit =)
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?HAHA herre gud, inte kunde jag stava när jag skulle skriva namnet på tråden inte.. det ska NATURLIGTVIS stå :Ung och gravid med andra/tredje barnet. Så går dte när man är för ivrig på tangenterna och har en laptop man är ovan vid
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?hejsan!
här är en till... jag är 21 år och väntar vårat andra barn(är dock inte så långt gången) det känns oerhört roligt att få ett syskon till min lilla prins. Men samtidigt är jag VÄLDIGT nervös och orolig denna gång mot förra! super jobbigt.. men de kommer kännas skönt när man varit på UL m.m. då kan man slappna av något. Vi bor på en liten gård i brunskog/värmland som vi köpte när vi väntade vår första här trivs vi jättebra ute i skogen
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?Hej Thiies_!!!
Gud så roligt att det finns fler som är unga och ska ha fler barn Jag är säker på att det kommer gå prima med erat nya lilla tillskott till familjen, kommer säkert bli jätte bra och tiden kommer flyga förbi Tiden har en tendens att göra det när man redan har barn sen tidigare! Ser att eran lilla prins bara är ca en vecka yngre än min yngsta Jag ,min sambo och våra två tjejer Leah och Haley Nova bor i lilla enköping (uppland) i en trea och trivs ganska bra här ( håller för närvarande på att måla och tapetsera om här hemma, först vårat sovrum och sen blir det barnens). Men har en känsla av att när barnen blir lite större så kommer vi få lov att se oss om efter något större! Jag oroar mig också mer denna gång än jag har gjort de andra gångerna eftersom jag dels är orolig för att vi inte ska hinna in till bb och dels kommer ihåg hur det var förra gången allt för tydligt. Hur mår du än så länge? Vad heter eran lilla skatt (får jag fråga det?) och hur gammal är din sambo? Min är 23... Hur det känns att bli tre barns mamma... hmmm.. ja du det känns lite underligt, har fortfarande svårt att få riktigt grepp om det från och till. Det var nämligen inte alls tänkt att vi skulle ha fler barn. Men samtidigt så tycker jag naturligtvis att det ska bli roligt och längtar efter att få se det lilla undret. Vi får väl se om det blir en liten kille eller ännu en tjej (stackars johan isf, fyra tjejer under samma tak xD )?! Ser fram emot nästa svar =) Kramar!
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?jaha så har man tabbat sig igen då xD ser ju att du har en ticker som namnet står på!
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?jo de ska bli härligt med en till liten knatte
Fy måla och tapetsera är inget jag är avundsjuk på :p hehe vi börjar precis bli klara med renoveringen av vårt uråldriga hus hehe nu är de bara ett golv kvar i vårt blivande sovrum på övervåningen! SKÖNT! speciellt när vi har hållt på i ca:2 år snart... jasså har du inga bra erfarenheter av förlossning?? har de gått för fort? just de med att inte hinna in på förlossningen är inget jag oroar mig för jämt nu men det kommer nog komma då de gick rätt fort med ricky när de väl kom igång... sen så har jag hört mycke hemskheter som hänt här på karlstad bb så de känns inge bra de heller.. usch! Men annars mår jag bra, för bra faktiskt för jag känner mig inte gravid förutom att jag är super trött, annars ingenting så ibland funderar man på om man blivit lurad :p hehe kram kram
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?Hej Pollypop och Thies! Är 22 år gammal och också gravid med andra barnet. Har BF i februari 2011
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?Hej Misha!
Kul att du också hoppade in här på tråden=) Hur är det med er tjejer? Var ett tag sen någon av oss skrev.. blev inte mycket efter att jag startade den här tråden xD (jag vet att jag varit USEL på att svara =( ) Thiies: Mja förlossningarna i sig har inte varit så traumatiska men det där med att första tog 6 timmar ca och andra 1,5 timmar oroar mig lite. Sen är det ju värkarna OCH eftervärkarna.. och för att inte tala om minnena avhur förbaskat ont det gjorde att kissa i VECKOR efter Hur har era erfarenheter varit? Kramar!
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?hej Misha!
a de är lite kul att de är fler som är yngre som väntar på ännu mer tillökning i familjen! oj det va verkligen snabba ryck!! jo de är mycket erlände egentligen när man föder barn men finns det något mer underbart? hehe knepigt det där... de värsta med min förra graviditet var att jag fick havandeskapsförgiftning och vart inlagd på sjukhus... Men hoppas de går bättre denna gång! har bl.a. gått ner rätt mycke i vikt mot sist jag var gravid och det kan ju förebygga att jag slipper den skiten igen! Men själva förlossningen tycker jag inte va så farligt såhär i efterhand... Men när man är där är man ju på väg att dö (som det är för de flesta) :p för min del gick det rätt fort också ifrån de att de satte in dropp. hann varken få bedövning eller barnmorskan han heller inte få på sig handskarna
Re: "ung" ocg gravis med andra/tredje barnet, vart finns ni?Hej hej allihopa:)
Kul med tråd för unga mammor:) Jag är 22 år och väntar mitt andra barn BF 14.e Juli. Jag har en son sen innan vid namn Theo. Han är född 16 Okt-08. Jag mår ganska mkt sämre denna grav. Är mkt tröttare och mår mer illa (dock inte så att jag kräks). jag är oxå mer orolig denna gång, inte för missfall men för att få ett sjukt barn:S Har varit på VUL i v.8 pga av att jag inte visste hur långt jag gått. Och där fick jag se ett litet hjärta slå:D Kram på er tjejer!
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|