-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Unga föräldrar som förtrycks
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Unga föräldrar som förtrycksHej jag kan förstå mäniskors olika reaktioner när d gäller graviditet särskilt bland unga, då d många gånger slarvas osv å riskerna e mkt större att ett ungt par kommer dela sig i slutänden, på ngt konstigt vänster...
ett barn behöver BÅDA sina föräldrar, å vad e vitsen med, som vissa tycks tro att först skapa ett barn med en man för att sedan lämna, skaffa ny man å nya barn... det e lika med graviditet, d e ALDRIG enbart kvinnan som bestämmer valet, utan en man har oxå rätt att säga sin mening!! när ni själva har upplevet en helvetisk tid, utan en hel familj, då man inte vet vart man är från dag till dag eller ngn trygghet...då kanske ni kan förstå hur illa d gör barnen som får lida för vissa behov...jag har av egen erfarenhet tvingats genomlida, en brusten familj som blivit 2 nya... så kämpa på ska du se..allt går men jag för egen del skulle inte skaffa barn med ngn som inte tar sitt ansvar...därför har jag väntat, å nu funnit en stabil man, som delar min åsikt..å givetvis väntar vi barn:) Lycka till!!
Re: Unga föräldrar som förtrycksBara för att man är ung när man får barn betyder det inte att man kommer gå skilda vägar, finns dom som är 30+ som blir gravida direkt och sedan går skilda vägar när bebisen kommit.. Dra inte alla över en kant som du verkar göra.
Re: Unga föräldrar som förtrycksJag säger bara: STÅ PÅ ER UNGA MAMMOR!!!
Jag fick mitt 1a barn när jag var 22 och det var många som tyckte sig ha rätt att ha åsikter och bvara fördömande. men det gick jättebra. nu har jag en flicka som snart ska börja skolan och jag väntar mitt andra barn. Jag hejar på alla unga mammor därute!
Re: Unga föräldrar som förtryckshej alla unga föräldrar
jag är 21 och väntar mitt andra barn jag fick min son när jag var 18 och fortfarande nu 2 ½ år efter kan jag få så dumma komentarer som du blev säkert gravid på baksätet av en bil .. men så var det ju så klart inte, de mesta säger ju folk som ett skämt men det är ju inget skämt.. han var planerad och så efterlängtad, och desamma är det med denna denna gånge.. jag tycker bara det är bra att vara ung mamma och vi har klarat oss jättebra och jag kan garantera att jag har det bättre än mina övriga 21 åriga kompisar som kanske fortfarande bor hemma och ''lever livet'' för mig har det varit bättre att vara gift ha eget boende me man och barn, det har jag trivts med. jag kan bara säga att jag är en stolt ung mamma och är så glad att ha en så stor pojke när jag själv bara är så ''ung'' det är ju endå en mognads fråga och ingen ålderfråga.. så strunta i folks komentarer.. de är bara avunsjuka. folk som snackar om andra har så mycket skit i sitt eget liv . min åsikt iafall blev nog ett lite långt medelande
Re: Unga föräldrar som förtrycksJag är 21 år och väntar mitt första barn, Samtidigt känns det som halva släkten väntar barn mostrar och fastrar alla över 34år och vi borde ju kunna dela våra erfarenheter men jag är ju bara 21år och dum?
Re: Unga föräldrar som förtrycksSt på er tjejer! är 19 och mamma till Isolde (2 mån)
SthlmsmammanTerese.blogg.se
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|