-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Unga föräldrar som förtrycks
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Unga föräldrar som förtrycksÄnda sedan vi kom utmed att vi väntar barn har vi fått ta imot en massa skit.
jag, är 20 år och pappan 28. Men folk verkar ha ett väldigt stort behov av att vältra sin sorg över oss. Speciellt mig och min ålder. Jag ahr det stadgat i livet, lägenhet, student, arbete. Men de sticker visst i ögonen på vissa. Jag gillar inte att få kommentarer på min blogg om att mina barn ska bli missbildade och / eller att något annat ska hända dom. Jag älskar mina ofödda redan nu. Så back off... Någon annan som har liknande erfarenheter?
Re: Unga föräldrar som förtrycksFörsök att skita i dom ...Idioter kommer finnas i denna värld tills den nån dag går under !!!
Re: Unga föräldrar som förtrycksJag känner igen mig så himla mycket i det du skriver. Jag är ändå 22 år och pappan är 29, snart 30 men det spelar ingen roll. Jag ser iofs mycket yngre ut oxå men ändå. Folk har så mycket fördomar och tycker dom har rätt att tycka så värst mycket. Men bara du och din kille vet att det kommer gå bra så är det huvudsaken.
Jag har tack och lov min familj som stöd och vänner men man märker ju hur folk reagerar när man berättar för folk att man är med barn, eller hur folk tittar på ens mage när man är på stan!! Kan vara jobbigt och ibland kommer jag på mig själv att jag skäms.. Och så sk adet ju absolut inte vara!!! Men när man får dömande blickar hela tiden så blir det jobbigt även fast jag älskar lillen i min mage
Re: Unga föräldrar som förtrycksÄr 22 och sambon 30 och jag (vi) har inte fått en enda nagativ kommentar, all tycker det bara ska bli kul. Försök skita i vad folk säger, nog för det inte alltid är så lätt.
Re: Unga föräldrar som förtrycksHej jag är 18 år och min pojkvän är 24 år. Är gravid med det första barnet. Vi är det yngsta paret på föräldragruppen och känner oss lite ensamma som yngre föräldrar. Klart att det finns de som stirrar på magen men jag har inte hört någon elak kommentar ännu, antar att det snackas en del bakom ryggen på oss men mina klasskamrater har tagit det bra och har inte varit taskiga på något sätt (de flesta i klassen är killar). De har mest varit avundsjuka för att jag sluppit ha praktik pga gravidliteten och skojat till det med att säga att de också är gravida (killarna alltså).
Tjejerna har mest varit nyfikna.
Re: Unga föräldrar som förtrycksDet jag vill säga er är att ni har all rätt att vara gravida oavsett ålder, så bry er inte om vad andra tycker och försök ignorera de som stirrar.
Re: Unga föräldrar som förtrycksAlla ni som tagit er tiden att svara, TACK!
TAck för att vissa av er verkligen förstår. Lycka till med ni som precis fått en bebis, ni som ska ha en bebis precis och ni andra om liksom jag, väntar på de okokta ägget att bli kokt.. Wendela
Re: Unga föräldrar som förtrycksJo men visst finns det ALLTID någon som skall säga/tycka och tänka illa om andras lycka.
Jag har fått höra omvägar att vi är så dumma i huvudet m.m för att vi är gravida och inte varit ihop flera år. Jag menar jag älskar verkligen denna man och vill leva med han för alltid och varför skall alltid någon omogen människa snacka bakom ryggen och inte säga det till oss istället???? Snacka om feghet till max. Älskar redan lilla plutten i magen och längtar som bara den till det är december och den tittar ut [url=http://www.TickerFactory.com/]
![]() [/url]
Re: Unga föräldrar som förtrycksTror det ocskå är mycket beroende på vart man bor och vad för folk man umgås med, de flesta vi känner fick sitt första barn mellan 16-23
Re: Unga föräldrar som förtrycksJag är 15 och ska bli mamma i november, ett bra tag kvar men endå, jag har fått kommentarer av folk som är ungefär " jag hoppas att socialen tar ditt barn" och " hoppas du får missfall" Och jag blir jäkligt sårad efter som att, hur kan någon ens önska någon ett missfall?!?! Och hur kan någon önska att nån som tar ansvar, dricker inte, tar inte droger, röker inte, skött mig hyfsat i skolan osv, ska förlora sitt barn? det är ju sjukt..
Säg att de har fel bara, och bevisa det när bebisen kommer, att alla som säger så har så fel det bara går.
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|