Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Unga som längtar efter barn

Här träffar du andra unga gravida!

Re: Unga som längtar efter barn

Inläggav xMariax 17 feb 2011, 11:32

Princesita: Grattis till bebisen! :P Jo det stämmer, mensen skulle kommit igår, men antagligen är den sen pga att jag tänker på den mycket nu. Vi har ju inte slutat använda kondom ännu. :oops:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
xMariax
Alltid online

BF: 111219
Status: Mamma till Elliot <3

Inläggav Afasi 18 feb 2011, 16:14

Princesita: Ja jag såg det :) Är inne och kikar ibland :)

xMariax: Åååh så spännande! Hur har det gått, fortfarande sluppit tanten? :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

BF: 111009
Status: Mamma till William<3

Inläggav xMariax 19 feb 2011, 15:48

Afasi: Hihi, vi börjar tidigare, i juni för att vara exakt. :D Om du med tanten menar mensen så kom den igår kväll. :?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
xMariax
Alltid online

BF: 111219
Status: Mamma till Elliot <3

Inläggav Leia87 23 mar 2011, 08:35

Jag känner också igen mig i det här....

Är rädd för vad "folk" ska tycka. Jag vet att min familj och mina vänner är emot att skaffa barn "tidigt". Jag fyllde 24 i år och min kille är 31. Jag tror dock att hans familj skulle ta det positivt. Men som du skrev, hur kul är det att bara få negativa reaktioner på att man är gravid?

Båda vill skaffa barn. Men vi får se hur det hela slutar...

Skulle vara kul att lära känna några som är i samma situation :D .

AcisseJ91 skrev:Roligt att ni svarade!:)
Grattis till dig Emelie300, va roligt! Var det planerat? Hur reagerade din familj? Hur planerar du din framtid med skola osv?

När tror du det är dags för dig puck0o? Hur gammal är du? Känner sig killen din redo?

Jag tycker egentligen precis som er, man ska se till sig själv och inte omgivningen. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är jobbigt. Den dagen jag är gravid kommer jag vilja skrika ut det! vara tok lycklig och framför allt dela med mig av den. Men hur roligt är det om man bara får negativ respons och höra familjen/släktingar tycka att man förstör livet/ungdomen?
Till och med sambon min har slutat prata om det för han tror då att familjen/släktingarna kommer tro att det är han som pushat mig och efter att lärt känna min mamma vet han att hon inte kommer bli glad. Bara de blir jag upprörd av.
Är så avundsjuk på er vars föräldrar blir lyckliga och glada för er skull.
Dock känner jag mig så fruktansvärt fånig som ens bryr mig och igår
snackade jag och sambon ihop oss och bebisplanerna ser ut att komma allt närmare:) Vi måste helt enkelt strunta i vår omgivning och se till oss själv. Min mamma kan ju inte direkt planera när det är dags för oss.
Det kommer bli den lyckligaste dagen i mitt liv den dagen jag plussar!
Leia87
Nykomling

Inläggav Afasi 23 mar 2011, 08:56

Leia87: Men va? Jag förstår inte varför någon skulle ha några synpunkter på att ni skulle få barn? Ni är ju inte gamla men sååååå unga är ni ju inte heller. Förstå mig rätt, ni är i en sån ålder där man oftast har det mesta.
Jag är själv bara 18 och väntar på min plutt nu men jag har inte fått en enda negativ kommentar av någon speciell.
Jag tycker absolut ni kan köra på, det är ju inte säkert att det ens tar sig så fort man slutar skydda sig, det kan ju ta ett tag.
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

BF: 111009
Status: Mamma till William<3

Inläggav Leia87 23 mar 2011, 09:10

Ja, du har säkert rätt Afasi....

Jag VET att mina föräldrar inte vill ha barnbarn, och speciellt inte snart. Mina kompisar tycker att det är dumt om jag skaffar barn när jag pluggar.

Vi har i så fall funderat på att börja försöka i maj/juni. Ja, som sagt. Jag blir lite stressad när jag tänker på det där. Antar att det kommer gå över någon gång....
Leia87
Nykomling

Inläggav JoJomys 03 apr 2011, 15:09

Ibland ska man göra som man själv vill och just en sådan här sak har INGEN annan nått att göra med mer än du och den blivande pappan. Jag har fått en del kommentarer skickat i ansiktet, men jag skiter i dom!
Jag tog uppehåll mitt i min utbildning för att skaffa barn och det var det bästa beslut jag & min sambo har tagit! För nu har vi vår lilla Elma här som vi älskar över allt annat!
Ta bara de positiva komentarena =) Känn efter hur NI känner och känns det rätt nu, go for it! Jag var 22 & min sambo 23 när Elma kom =)
Allt går bara man vill!!
Kram!
Bild
Bild
Bild
MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys
Alltid online

Bor: Trollhättan
Status: Förlovad, Gravid & Lycklig mamma =)

Föregående

< Återgå till Ung och gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm