-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Unga som längtar efter barn
47 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Unga som längtar efter barnPrincesita: Grattis till bebisen!
![]() ![]()
Re: Unga som längtar efter barnPrincesita: Ja jag såg det
xMariax: Åååh så spännande! Hur har det gått, fortfarande sluppit tanten?
Re: Unga som längtar efter barnAfasi: Hihi, vi börjar tidigare, i juni för att vara exakt.
![]() ![]()
Re: Unga som längtar efter barnJag känner också igen mig i det här....
Är rädd för vad "folk" ska tycka. Jag vet att min familj och mina vänner är emot att skaffa barn "tidigt". Jag fyllde 24 i år och min kille är 31. Jag tror dock att hans familj skulle ta det positivt. Men som du skrev, hur kul är det att bara få negativa reaktioner på att man är gravid? Båda vill skaffa barn. Men vi får se hur det hela slutar... Skulle vara kul att lära känna några som är i samma situation
Re: Unga som längtar efter barnLeia87: Men va? Jag förstår inte varför någon skulle ha några synpunkter på att ni skulle få barn? Ni är ju inte gamla men sååååå unga är ni ju inte heller. Förstå mig rätt, ni är i en sån ålder där man oftast har det mesta.
Jag är själv bara 18 och väntar på min plutt nu men jag har inte fått en enda negativ kommentar av någon speciell. Jag tycker absolut ni kan köra på, det är ju inte säkert att det ens tar sig så fort man slutar skydda sig, det kan ju ta ett tag.
Re: Unga som längtar efter barnJa, du har säkert rätt Afasi....
Jag VET att mina föräldrar inte vill ha barnbarn, och speciellt inte snart. Mina kompisar tycker att det är dumt om jag skaffar barn när jag pluggar. Vi har i så fall funderat på att börja försöka i maj/juni. Ja, som sagt. Jag blir lite stressad när jag tänker på det där. Antar att det kommer gå över någon gång....
Re: Unga som längtar efter barnIbland ska man göra som man själv vill och just en sådan här sak har INGEN annan nått att göra med mer än du och den blivande pappan. Jag har fått en del kommentarer skickat i ansiktet, men jag skiter i dom!
Jag tog uppehåll mitt i min utbildning för att skaffa barn och det var det bästa beslut jag & min sambo har tagit! För nu har vi vår lilla Elma här som vi älskar över allt annat! Ta bara de positiva komentarena =) Känn efter hur NI känner och känns det rätt nu, go for it! Jag var 22 & min sambo 23 när Elma kom =) Allt går bara man vill!! Kram! ![]() ![]() ![]() MF V.8 13/11-09 MF V.5 31/12-09 Dotter född 2010 MF V.5 April -11 MF V.5 Augusti -11 http://www.varlilla.blogg.se
47 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|