Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Unga som längtar efter barn

Här träffar du andra unga gravida!

Unga som längtar efter barn

Inläggav AcisseJ91 14 sep 2010, 11:24

Hejsan!

Ville skapa en tråd för oss som vill ventilera våra tankar och funderingar.
Särskilt riktat till oss lite yngre, runt 20.

Jag är så trött på att få höra människor i min omgivning ständigt avråda mig från att skaffa barn ung. Även fast detta inte något jag alls gått ut med. Planerar dessutom inte förrän nästa år någongång. (Jag är alltså inte gravid)

Längtar så otroligt mycket och är definitivt inte villig att vänta flera år bara för att man ska hinna plugga och gjort "sitt" i livet. Är 19 och sambon 30. Varit ett par i snart 2 år, sambos lika så. Vi väljer att se möjligheterna med ett barn, inte nackdelarna. Har man förutsättningar så varför vänta?

Någon som känner igen dig? Eller vad har ni andra yngre fått för respons, gravida som icke gravida?

Tacksam för svar,
Kram
Bild
AcisseJ91
Stammis

BF: 120822
Status: äntligen gravid!!!

Re: Unga som längtar efter barn

Inläggav Emelie300 27 sep 2010, 20:50

Hej!

Jag är 18 år o gravid mitt lilla hjärta är beräknad till den 24 maj! Jag är också sambo sen 2 år tillbaka. Jag pluggar 2:a året på gym. min sambo har ett välbetalt fast jobb. Många i min omgivning ser mig helst inte ha barn nu i denna ålder, men jag ser det som så att det positiva överväger det negativa, det är ju inte så att livet går åt skogen pga av ett barn. det är bara du själv som avgör, allt handlar ju om hur du själv planerar och lägger upp det (skola,jobb, vad du nu än sysslar med). det går att lösa,bara man vill så lyckas man!

:)
Emelie300
Stammis

BF: 110524

Inläggav puck0o 27 sep 2010, 22:56

hej hej!
längtar precis som du/ni efter en liten bebis :) har varit tillsammns med min sambo i över 3 år och har bra förutsättningar då båda har haft fasta jobb en längre tid.. har några kompisar som tycker de är helt för tidigt att bilda familj. Men det är mitt val och mitt liv. vet även att min mamma hade blivit väldigt lycklig om det blev ett ett barnbarn..

är båda redo så varför vänta? jag vill ha ett "liv" efteråt också inte vara 60 när barnen flyttar. Men hur tror du omgivningen hade regaerat på om du skaffat barn? kan ju ändå vara skönt att få stöd/råd från någon.
Bild
puck0o
Stammis

Inläggav AcisseJ91 28 sep 2010, 15:03

Roligt att ni svarade!:)
Grattis till dig Emelie300, va roligt! Var det planerat? Hur reagerade din familj? Hur planerar du din framtid med skola osv?

När tror du det är dags för dig puck0o? Hur gammal är du? Känner sig killen din redo?

Jag tycker egentligen precis som er, man ska se till sig själv och inte omgivningen. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är jobbigt. Den dagen jag är gravid kommer jag vilja skrika ut det! vara tok lycklig och framför allt dela med mig av den. Men hur roligt är det om man bara får negativ respons och höra familjen/släktingar tycka att man förstör livet/ungdomen?
Till och med sambon min har slutat prata om det för han tror då att familjen/släktingarna kommer tro att det är han som pushat mig och efter att lärt känna min mamma vet han att hon inte kommer bli glad. Bara de blir jag upprörd av.
Är så avundsjuk på er vars föräldrar blir lyckliga och glada för er skull.
Dock känner jag mig så fruktansvärt fånig som ens bryr mig och igår
snackade jag och sambon ihop oss och bebisplanerna ser ut att komma allt närmare:) Vi måste helt enkelt strunta i vår omgivning och se till oss själv. Min mamma kan ju inte direkt planera när det är dags för oss.
Det kommer bli den lyckligaste dagen i mitt liv den dagen jag plussar!
Bild
AcisseJ91
Stammis

BF: 120822
Status: äntligen gravid!!!

Inläggav JS_ 28 sep 2010, 15:27

Hej!
Jag är 19 år och fick min son i Juni 2010:) Roligt med flera som vill ha barn som unga:) Jag har inte sett något negativt med att få barn snabbt:) Jag längtar efter att få bli gravid igen, men vi ska nog vänta något år ännu. Men jag bara älskade att vara gravid!:) Hoppas att ni får era plus snart och att er omgivning kommer att behandla er lika bra som min gjorde:)
Bild
Bild
http://junimamma.blogspot.com (Ung mamma till Theodor, blivande fru 28 maj 2011. Babynestmönster finns på bloggen)
JS_
Stammis

BF: 160510
Bor: Finland
Status: Stolt nybliven mamma <3

Inläggav puck0o 28 sep 2010, 17:54

hej hej!
grattis till sonen :)
jag har länge längtat efter en bebis då jag känner mig redo. sambo hadde kunnat vänta tills han är 35. så jag sa till honom att jag slutar med mina p-ringar om 3 månader (en månad kvar) i början gillade han inte de alls men har hunnit smälta de nu. sa till honom att det kan ta tid att bli gravid och att vi inte blir föräldrar förrän om ett år. å då verkade han tycka de var okej.. men är svårt att prata med honom om de för han blir irriterad varje gång man drar upp de. haha men så fortman träffar familjen så frågar dom om bebis..
min mamma sa för några dagar sen att hon ville vara mormor-ledig :P
å min lillebror frågade igår om jag var med barn :P
Bild
puck0o
Stammis

Inläggav lexus_ 28 sep 2010, 18:26

Vet inte om jag hör till denna tråd men skriver iaf... är 24 och väntar vårt tredje barn... fick vårt första när jag var 19 och det andra när jag var 20... så är iofs en ung mamma... vad kul med fler som väljer att skaffa barn tidigt... det är inte så många som skaffar barn tiditgt längre... medelåldern ligger runt 30 om jag inte har fel för mig...
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav Steeephi 28 sep 2010, 18:40

Hej längtar här med. jag är 20 och min sambo är 22. Vi har planerat att starta bebisverkstan nästa sommar och längtar väldigt mycket :)
Min sambo går i skolan, har har lite mindre än 3 år kvar, och det är anledning till varför vi väntar med barn, jag har varit sugen länge länge nu.
Känner igen det där med att killen blir irriterad ju mer man pratar om det.
Jag är iallfall arbetssökande och hoppas på något snart.

Har många vänner både äldre och yngre som har barn eller väntar just nu. Min bästa vän som är lika gammal som mig har en son på 2 år och väntar nu barn nr 2
Min kära mor längtar efter barnbarn och vet att vi planerar och hon längtar minst lika mycket som mig tror jag och pratar gärna och ofta om det :D

Än så länge har jag inte fått någon negativ kommentar om att skaffa barn tidigt.
Bild

Bild
Steeephi
Stammis

Inläggav lipzi_90 28 sep 2010, 18:52

jag är 19 , fick Isolde 21 augusti . Folk TITTAR men har inte fått några elaka kommentarer. :) Om man känner sig mogen och om man har ekonomi och boende kan ingen annan säga något. Tyker själv att det är vikigt med ekonomin. Och att inte bo hemma.
SthlmsmammanTerese.blogg.se
lipzi_90
Alltid online

BF: 100825
Status: Froststedts.blogg.se

Inläggav Emelie300 29 sep 2010, 17:21

AcisseJ91 - Tack så mycket! :)
Graviditeten var inte planerad direkt, utan var mer händer det så händer det.. vi är överlyckliga båda två! :) Ingen i min familj vet än, kommer nog berätta runt v13. Skolan kommer jag att gå i så långt jag kan under graviditeten, efter pluggar jag på distans hemifrån.
Emelie300
Stammis

BF: 110524

Nästa

< Återgå till Ung och gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm