-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Unga som vill ha barn.Re: Unga som vill ha barn.Hejsan=) Jag är 19 år (snart 20år). Jag och min sambo/fästman försöker bli gravida, inne på vårat 5:e försök nu. Han är för den delen 25år och har redan en dotter på 2 år=) Har bim den 30/8 så hoppas att vi har lyckats nu, åker även på kryssning den 30/8 så de skulle vara så kul om man kunde plussa den 30 då och sen få "fira" på kryssning och bara få mysa tillsammans utan att behöva tänka på nått annat.
Re: Unga som vill ha barn.Halloj!
Är det någon mer som längtar men pga sin ålder kommer vänta några månader/nått år? Som vill dela med sig:) Kram
Re: Unga som vill ha barn.jag blev gravid, men sket i åldern
Re: Unga som vill ha barn.Hallå
Jag har ganska nyligen fyllt 20 och är gravid. Bf den 21/12 -10 Jag struntar i vad andra tycker eller tänker. De är mitt val, mitt liv och min bebis. Bara för att man är ung så betyder de ju inte att man kommer bli en dålig mamma. Unga mammor älskar sina barn precis lika mycket som äldre mammor Lycka till med era graviditeter! Kram
Re: Unga som vill ha barn.Härlig inställning! Önskar att det vore detsamma för mig.
Är 19, sambon 30 och vi båda längtar enormt mycket och den senaste tiden har jag näst intill blivit besatt av ämnet. Vi ska resa nu 3 månader och därefter planerar vi på att köpa en bostadsrätt, så förutsättningar finns. Dock kommer jag från en familj som värderar utbildning före allt och pga jag inte har något jobb och därmed fast inkomst känns det jobbigt att förlita sig på mannen sin, även fast jag vet att han inte tänker i dem banor. Jag tror dock min längtan kommer fatta beslutet. Skulle jag inte tänka och analysera så mycket hade beslutet redan tagits. Förhoppningsvis påbörjas bebisverkstaden i början av nästa år. Oj, lång text. skönt att ventilera sig lite. Någon som känner igen sig? Kram
Re: Unga som vill ha barn.Jag är snart 20 och väntar mitt första barn. Har vart gravid en gång innan men fick missfall. Både jag och min sambo (som är 23) var nervösa när vi skulle berätta för våra föräldrar första gången och trodde de skulle reagera negativt. Istället blev de jätteglada för vår skull och trodde det var planerat (vilket det inte till 100 % var)
Re: Unga som vill ha barn.Roligt att höra, och grattis till er gravida
Men hur har ni det med bostad och ekonomi? Har ni jobb eller studerar ni? Hur ser ni på framtiden? Skulle så gärna vilja höra lite mer positiva inställningar (allt annat än vad min omgivning intalar mig) Kram
Re: Unga som vill ha barn.Min sambo har fast arbete och tjänar bra, jag har jobbat som timvikarie sen jag gick ur gymnasiet.. Jag vet att min föräldrapenning blir bra (bättre än genomsnittet) men då har jag också jobbat mellan 65-80 timmar i veckan.. Har vart lite orolig för att det ska bli svårt att komma tillbaka efter föräldraledighet men de ställena jag jobbar på säger att det inte kommer bli några problem för de trivs så bra med mig
Angående bostad så har vi letat efter hur i ett år typ men eftersom vi inte hittat något och inte trivs i vår lgh har vi nu köpt en insats med "radhuskänsla" under tiden och så ska vi fortsätta leta Jag har "alltid" vetat att jag vill ha barn tidigt för jag prioriterar min familj och tycker det är kärnan i livet
|