Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Unisex

Tipsa om nyheter, en bra bok, en film, pyssel & knåp!

Unisex

Inläggav sass85 25 aug 2010, 11:12

jag tycker det här med unisex är en viktig fråga. Vi borde få in det lite mer i våran vardag. Lika så i våra butiker där vi handla åt våra barn osv.

Hur tänker ni gällande unisex? Hur viktigt är det för er och varför?

Jag har gjort ett stort inlägg om just detta i min blogg http://sarahan.blogg.se

Gå in och tyck till!
sass85
Nykomling

Re: Unisex

Inläggav sass85 25 aug 2010, 19:44

Ingen som har något att att säga om unisex???
sass85
Nykomling

Inläggav Annica77 25 aug 2010, 20:14

Jag är väl lite gammalmodig av mig. Flickor skall ha rött och rosa medans pojkar blått,gult och grönt! När de blir äldre spelar det inte så stor roll för mig! Men när det gäller bebis så är jag nog lite gammalmodig tror jag. :D
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

Inläggav Vitlilja 25 aug 2010, 20:37

Mer unisex till folket!!!! ;P
Jag tycker att det är för stor skillnad på barnkläder idag, för gulligull på tjejsidan och det är väl mest det som stör. Jag skulle i alla fall önska mig ett större unisexutbud på barnkläder över lag i alla fall :P
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav Danem 27 aug 2010, 16:15

Jag köper fina och glada kläder till min son, jag hatar uppdelningen på affärerna där det är mörkt och trist på pojksidan och på flicksidan är det ta mig fan bara volanger och puffar..
Men jag lyckas hitta färgglada kläder som jag glatt köpet och tar på honom!
Nu väntar vi en flicka som inte kommer att få rosa, glittriga, spetsiga, tuttenullgullkläder med tryck på storögda kattungar på sig utan hon kommer få ha samma som brorsan. Glada färger.
Ingen klänning blir det här förrän hon kan säga själv att hon vill ha en klänning, samma gäller sonen. Vill han ha en klänning så kommer han att få en.

Jag tänker låta mina BARN få vara BARN och absolut inte tvinga in dem i två könsroller. Jag tänker ge mina barn 100 möjligheter istället för 2.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Vitlilja 27 aug 2010, 19:22

Danem: Kunde knappt sagt det bättre själv! Håller med fullt ut!
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav gnali 15 sep 2010, 16:58

Danem skrev:Jag köper fina och glada kläder till min son, jag hatar uppdelningen på affärerna där det är mörkt och trist på pojksidan och på flicksidan är det ta mig fan bara volanger och puffar..
Men jag lyckas hitta färgglada kläder som jag glatt köpet och tar på honom!
Nu väntar vi en flicka som inte kommer att få rosa, glittriga, spetsiga, tuttenullgullkläder med tryck på storögda kattungar på sig utan hon kommer få ha samma som brorsan. Glada färger.
Ingen klänning blir det här förrän hon kan säga själv att hon vill ha en klänning, samma gäller sonen. Vill han ha en klänning så kommer han att få en.

Jag tänker låta mina BARN få vara BARN och absolut inte tvinga in dem i två könsroller. Jag tänker ge mina barn 100 möjligheter istället för 2.

åh, vilket härligt inlägg! precis så här tycker jag med. så himla synd att butikerna ska dela upp pojkkläder i nästan bara navyblå, mossgrön och gråsvart, medan flickkläderna är så sockesöta så man kräks (och ofta inte särskilt br att springa omkring och leka i heller..)
gnali
Nykomling

< Återgå till Tips

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm