Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Usch är så trött på dessa barnsligheter!!

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Usch är så trött på dessa barnsligheter!!

Inläggav mamalove 29 okt 2010, 20:30

Jag har varit gift med min man i 1,5 år nu och jag har kännt honom i många år innan. Vi har ett barn ihop, en son. Innan jag var gravid så var han så snäll och tog hand om mig och hjälpte till utan att man behövde säga någonting. Men när vår son föddes så har han blivit en pain in the ass!! Jag orkar inte med hans gnäll hela tiden. Han har börjat jobba och nu helt plötsligt så är han nån slags gud bara för att han jobbar enligt han själv. Han studerade innan. och gjorde inte ett skit utan bara gnällde och gnällde hela jävla tiden. Ibland blir jag så arg att jag kastar en kontroll på honom för att han ger mig huvudvärk.

Han var inte såhär från början han var mitt allt. Men när vår son föddes har han blivit så himla konstigt och gnällig som om han är gravid i 8månaden. Jag däremot jag har mina dagar jag med men det här är droppen. Jag har en son som jag tar hand om och jag behöver inte en vuxen bebis att ta hand om. Ständigt gnällande det finns det här, och jag har inte det, och vi har inte så, hit och dit.

Han ska bara ha och ha och ha hela jävla tiden..Jag ger honom desutom allt vad han vill ha eftersom jag har det mer ekonomiskt ställt än honom. Men ändå så knipper han inte igen det där munnen. Hur kan en kille vara så gnällig?? Det är ju helt jävla sjukt. Jag orkar inte ringa mina vänner längre för dom får ju huvudvärk utav mig när jag ständigt ringer och klagar på honom. Dessutom så har jag PCO och har svårt att bli gravid och han har inget hjärta utan säger hela tiden när nått inte pa´ssar honom så säger han jag ska inte ge dig några barn. Tror du att jag ska ge dig några barn så som du är. Asså inget hjärta! Jag är en sån som älskar att ha en stor familj. Med minst 3-4 barn. och jag vill gärna ha det med samma pappa. Men hur ska jag gå tillväga får att få fanskapet att förstå att jag inte orkar höra hans gnäll hela tiden och dessutom så sårar han mig när han säger att han inte ska ge mig fler barn..uscccchh säger jag bara!! :evil:
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Re: Usch är så trött på dessa barnsligheter!!

Inläggav Anmj 29 okt 2010, 20:39

Usch det låter jobbig... Ni kanske kan prova parterapi eller något liknande?
Bild

Bild
Anmj
Alltid online

BF: 110607

Inläggav mamalove 30 okt 2010, 08:32

Anmj skrev:Usch det låter jobbig... Ni kanske kan prova parterapi eller något liknande?

Han och jag par terapi? jag tror det skulle bli kaos där.
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Inläggav Anmj 30 okt 2010, 15:32

då vet jag tyvärr inte vad du ska göra... kanske fundera på att separera ett tag???
Bild

Bild
Anmj
Alltid online

BF: 110607

Inläggav janssonbebis 30 okt 2010, 16:27

jag och min sambo har haft de hemskt, sagt både de ena och de andra hemska till varandra. vi separera under 6 månader, sen försökte vi igen. de gick snabbt tillbaka till samma onda cirkel som innan. då sa jag att VI tillsammans ska gå och prata med någon, vilket min sambo va lite osäker på eftersom han tycker att allt va mitt fel pga min ostabila uppväxt.
Att gå på rådgivning (ca 6 ggr) är de bästa vi gjort, nu är allt underbart. såklart är de upp och ner som i alla förhållanden, men vi har lärt oss hur vi ska stoppa bråket innan de eskalerar till något hemskt.
Och vi rök ihop på samtalet många gånger, men som vår rådgivare sa, "bättre att de händer här hos mig där jag kan leda er rätt, än hemma där de kan bli ett hemskt slut."
Du kommer ångra dig om ni inte gör de, speciellt när ni har upplevt allt underbart innan. för visst vill man ha de så underbart hela tiden, :D
Ta kontakt med en familjerådgivare, de är värt allt!
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF.
120116: GRAVIDA helt själva!

"Allt har sin tid..."

BildMake a pregnancy ticker
janssonbebis
Alltid online

BF: 120920
Status: Vi är gravida efter 17 månader!

Inläggav mamalove 02 nov 2010, 19:54

tack för era svar :D
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Inläggav Snigel 02 nov 2010, 20:29

Jag blir så förvånad när jag hör att han säger att "han inte ska ge dej fler barn"- vad sjutton, det blir väl ERA barn och inte bara dina?! Hade blivit fullkomligt vansinning om sambon försökte köra med den.

Har han varit pappaledig (utan dej hemma) ännu? Ska han vara det? Jag tyckte att vi fick en helt annan förståelse för varandra genom att vi båda fick prova på hur det var att vara den som jobbar respektive den som är hemma med barn. Vi hittade rutiner och kunde förstå att man blir trött på olika sätt av att vara på jobbet/vara hemma med barn!

Får ni sova hyfsat OK på nätterna? Annars kanske han är mer känslig för sömnbrist än vad du är...

Hoppas ni kan lösa det på något sätt för det låter inte som att någon av er har det så där toppen just nu. Lycka till!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm