utomkvedshavandeskap? :(

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

utomkvedshavandeskap? :(

Inläggav CillanA 20 maj 2009, 16:51

Hej nu är jag riktigt orolig. Vad var inne för ett ultraljud i vecka 5 för att utesluta missfall och utomkvedshavandeskap. Jag fick också lämna blodprov. Läkaren kunde inte se några tecken på grav och jag fick gå hem. Igår lämnade jag ett blodprov för andra gången och idag ringer Gyn mig och säger att värdet har ökat och att jag måste komma in för att de var oroliga så jag fick en tid på fredag. Nu är jag hemskt stressad och nervös..kan de vara en vanlig graviditet eller tyder detta alltid på något hemskt och allvarligt? :cry:
CillanA
Stammis

Re: utomkvedshavandeskap? :(

Inläggav CillanA 20 maj 2009, 18:20

jag är så arg att de inte kan tala om mera när de ringer utan säger bara: Vi måste utesluta något allvarligt för att läkaren ville du skulle komma in så snabbt som möjligt kan du 11 på fredag? Man vill ju veta..jag orkar inte bara sitta här..nu känns allt mycket tungt :cry:
CillanA
Stammis

Inläggav loooolita 20 maj 2009, 23:04

hej du,,,,,, kunde lika gärna va ja själv som skrivit det du skrev,..är i typ precis samma sits....på mej syns ingen graviditet men ja har ett lågt hcg i blodet som tyder på graviditet å till mej sa dom att ja måste komma tbax å lämna ett nytt blodprov när dom gjort dt säger dom vi måste göra ett vul för vi misstänker utomkvedskap men dom hitta inget,,,,så nu ska ja tbax te lasarettet på fredag igen å lämna ett nytt blodprov,,,,,,,,men va ja har hört så ska utomkveds göra riktigt jävla ont i magen,.,.,,
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online

Inläggav CillanA 22 maj 2009, 08:52

ja men precis..däremot tror jag att de kommer först senare. Jag ska in i dag och är extremt nervös ska in nu klockan elva. Inte roligt alls. Får se vad de säger men förmodligen hittar de inget i livmodern så de är säkert utomkvedshavandeskap och operation och så..inte roligt ja har för mycket nu. Inte för detta är roligt någon gång men inte nu och inte jag.! Mon kropp skriker nej. Jag är så rädd USCH!

Vi får hoppas för oss båda att det kommer gå fint.!
CillanA
Stammis

Inläggav CillanA 22 maj 2009, 08:54

vilken vecka är du i föresten jag är ju bara i vecka sex och då är det för litet för att de ska göra ont. ja har ju de mesta symptomen små kramper i magen hade en blödning och så har ja smärta vid sex...
CillanA
Stammis

Inläggav CillanA 22 maj 2009, 13:35

jag har varit inne nu och de fanns ett litet embryo där på 10 mm :) så nu är allt lugnt igen tills om två veckor då jag ska in igen..lycka till..du också! kram :wink:
CillanA
Stammis

Inläggav loooolita 22 maj 2009, 22:11

å GRATTTTIS va kul,,,,,,ja hade åxå nåt litet på 0,5cm till mig sa dom att dt nog är en tidig graviditet men vi kan inte utesluta risken för utomkvedskap eller att det är en vätskeansamling vi ser i livmodern,,,men ja tror iallafall det är en liten bebis på gång för mitt hcg hade stigit från 150 till över 2000 i blodet nu så det känndes bra som fan fick du lämna blodprov åxå å kolla hcg värdet?,,ja ska tillbaka om 3veckor å då hoppas ja innerligt på att ja kanske kan få se ett litet hjärta picka :D ja va i v.4+2 men chansen att få utomkvedskap är 2% sa dom så vi får hoppas att vi inte tillhör dom 2procenten :? är det ditt första barn? ja har en dotter som blir 2år i augusti,,,kramkram
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online

Inläggav CillanA 23 maj 2009, 19:25

Tack och grattis till dig också! :=) På min bild jag fick med mig hem står det att embryot var 10.2 m.m stort och var fem veckor +1 dag. Det kan ju fortfarande hända mycket och jag blir lätt pessimistisk men vi hoppas på det bästa! Jag fick inte ta något blodprov eller så men ska in om två veckor och kolla att de fortsätter att växa och så. Detta är mitt första barn och jag är bara 19 år så det var inte direkt planerat men lika älskat redan nu för det såklart. Det är ändå orättvist jag tänker mig på de som har svårt att få barn och jag ä gravid utan att ens försöka. nu får vi hoppas de går bra för oss kunde ju vara roligt att snacka nu när vi är så lika gångna kram på dig :) förresten hur gick det första gången med första barnet? VAR DET lika oroligt? ds
CillanA
Stammis

Inläggav loooolita 23 maj 2009, 23:40

vilken lyx att du fick med dig en bild hem :D det fick inte jag,,,,,, :(,,,, när ja va gravid me min dotter gick det fint förutom att ja råka missa första halvan av graviditeten typ,,,,fick veta att ja va gravid runt v.18 :D :P helt sjukt va det egentligen fattar inte hur ja kunde missa det...ja kände sparkar innnan ja visste ja va gravid,,,,ja sa det flera gånger på skämt ååå nu sparkar det :) trodde ju det va tarmarna som spöka men dt visade sig visst va en liten bäbis...vilken lycka dt var,,,, :D fasst på ett sätt va dt ju rätt gött man slapp oron för dom 12första veckorna....för dom missa ja ju helt :wink:
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online

Inläggav CillanA 24 maj 2009, 20:12

jo men visst vet du! Det var roligt även om det är lite läskigt att ha bild. Men va roligt att det gick bra då! Ja men nu kan du verkligen njuta och försöka tänka bort allt jobbigt så att du inte får ångra det sen! Det är svårt men man måste försöka. Jag måste själv jobba på det..! Man får vara glad trots illamåendet! :twisted:
CillanA
Stammis

Nästa

< Återgå till Missfall

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm