Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Utskälld av barnmorskan

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Re: Utskälld av barnmorskan

Inläggav Medea 04 dec 2008, 08:27

Jag snackade med mitt ex som är läkare om det finns saker man helt enkelt inte får säga. Man får alltså inte nämna sin åsikt i abortfrågor även om personen skulle använda det som preventivmedel. Man får självklart, och bör, upplysa om risker men att bete sig på det sättet är oacceptabelt.

Skulle hon bete sig på samma sätt om du var diabetiker? Eller som i mitt fall, har arytmi?

Ta ett snack med hennes chef om det här. Det lär knappast vara första gången hon beter sig illa.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online

BF: 100516
Bor: Narnia

Inläggav Vildabebisen 06 dec 2008, 09:25

Vill bara säga ett stort varmt lycka till med bebisverkstaden! :) Jag fyllde 36 i veckan och vi väntar vårt första barn i januari. Vi får naturligtvis ta ett barn i taget, men självklart önskas sedan syskon framöver. Och då kommer jag vara 38 eller äldre. Idag är det dessutom väldigt vanligt att man får första barnet "sent" så det känns jättemärkligt att BM uttryckte sig på det sättet. I vår föräldrargrupp är te x åldern 33 och uppåt.

Byt ut BM genast & kör på - håller tummarna för er sladdis!
Bild
Användarvisningsbild
Vildabebisen
Stammis

Inläggav ulla bella 08 nov 2009, 20:09

Hej
Nej men din stackare - så fruktansvärt att få höra...
jag tog ut min spiral i maj - och fyllde 39 år i september.
Min BM grattade och lyckönskade mig....
Vi träffades nu i september igen.. då var vi gravida och BF 22/5 2010.
Så ge inte upp och bry dig inte om vad skit kärringen tycker *ler*

//Ulla bella
ulla bella
Nykomling

Inläggav sladdisbarn 27 dec 2009, 19:22

Men herregud vilken otroligt dum människa! Hon ska väl inte komma med sådana kommentarer! Skit i henne och gör som hjärtat säger!

Själv är jag gravid med mitt femte barn och som beräknas komma den 27 aug, har alltså precis fått veta att jag är gravid, fast det visste jag ju redan innan mensen inte kom... :D

Det enda jag är orolig för nu är hur man ska orka slutet av graviditeten och att barnet är friskt!

Jag mår jättebra och mår inte illa, men är så kissnödig hela tiden och har mycket ont i mina bröst men det går snart över.. Jag har mått illa som tusan med de andra barnen men denna gång kanske jag får njuta lite av graviditeten. Den sista graviditeten var riktigt jobbig då jag väntade tvillingar och mådde fruktansvärt illa i flera månader och behövde läggas in med dropp ett par gånger... Då fick jag göra UL i v7 pga att jag mådde så illa och förklaringen var tvillingar! =)

Hoppas att du bytt barnmorska!!!
sladdisbarn
Nykomling

Status: Vi försöker igen...

Föregående

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm