-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Utskälld av barnmorskan
24 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Utskälld av barnmorskanJag undrar om någon mer än jag har blivit utskälld av barnmorskan pga att ni planerat en graviditet.
Jag är 38 år har 4 friska ungar i varierande ålder,men skulle gärna vilja ha en sladdis med samma pappa som till de andra. Var o tog ut spiralen som blivit gammal och passade på att fråga om lite tips inför en graviditet.(Det händer mkt på 10 år) Hon blev upprörd.Jag är minsan för gammal för att skaffa fler barn,ska vara glad över dem jag har. Det är alldeles för många risker i min ålder... Hon vägrade att ge mig några råd,det enda possitiva hon sa var att jag var i allafall inte överviktig! Jag har haft superlätta graviditeter och förlossningar,fattar ju själv att jag inte är i bästa åldern men vadå jag bad ju om tips....som folsyra tex..eller stödstrumpor. Hon kunde väll ha gett mej rådet att motionera mer eller nåt men nej.. Jag ska bara vara glad över dem jag redan har.......suck Kan också säga att maken o jag har sagt att blir det så blir det.....men jag funkar inte så,tyvärr... Det ska bli nu ,inte kanske....När jag väl vill något så skulle det hända i går. Jag vet att det blir svårare ju mer man tänker på det och så men nu helt plötsligt så lääängtar jag......Vi som hade pratat om att "sippa" maken.Ni vet "sipp,sipp". Tänk att man kan ändra sig. Jag började känna av den biologiska klockan och började känna mej bekväm..Vilken tur att maken sa ALDRIG!!! Skyll sig själv... nu vill han med..barn alltså
Re: Utskälld av barnmorskanUsch vilken puckad barnmorska
Lyssna inte på henne!!! Klart ni ska ha en sladdis om ni kan och vill. Du är ju inte gammal heller. Lycka till med verkstaden [url=ht[url=http://tickers.families.com]
[url=http://tickers.families.com] [/url]
Re: Utskälld av barnmorskanHåller med, dug vilken hemsk människa till barnmorska. De kan väl inte få göra så.!?
Lycka till .
Re: Utskälld av barnmorskanHerregud, ni får väl göra som ni vill?! Jag har en kollega här på jobbet som är 40 år och gravid i femte månaden. Självklart finns det fler risker i och med en högre ålder, men det kan lika gäran gå jättebra! Jag hoppas att allt löser sig för er tillslut!
Re: Utskälld av barnmorskanHej Familjekär. Dumpa barnmorskan direkt.!!!!
Jag är 40 och väntar min sladdis om ngr veckor. Alla som vi har mött varit urgulliga och inte ens nämnt min ålder... jo bara de när de sett mitt personnr, att jag kanske får en trevlig 40 årspresent( fyller den 16/12 och har fått BF 10/12 Att skaffa ett till barn har ju inget med att göra att man inte glädjs över de man redan har. All Lycka till med bebisverkstan.
Re: Utskälld av barnmorskanJag tycker att du ska anmäla henne. Hon har inte rätt att säga så till dig. Du har redan barn så du vet vad det innebär att vara gravid, sen sägs det ju även att om man har barn sen tidigare så är ju inte riskerna lika stora om man blir gravid när man är lite äldre (har jag iaf för mig
Hoppas att ni får er efterlängtade sladdis och att du bor så till att du kan få tag på en ny bm utan större problem. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: Utskälld av barnmorskanUsch...DEN barnmorskan skulle jag "skippa" på rot....
Lycka Till... Pojke född 1991
Pojke född 1994 Mf 29/6-2008 v.7 MA 17/4-2009 v.11 MA 24/10-2009 v.11
Re: Utskälld av barnmorskanTusen tack!
Behövde höra lite trevliga ord,även om hon inte kunde rubba vårt beslut. Jag är glad att det inte är vårt första barn för då hade hon nog knäckt mej. Jag ska definitivt inte tillbaka dit. Kul att se att ni har samma åldrar på era som jag har på mina. -91,-93,-97 och en hemlig bonus. längtar tills nästa vecka då jag har äl,sen tills vi vet... Vad är blm förkortning på beräknad menstruation??vad står l för?
Re: Utskälld av barnmorskannej usch, vad var det för barnmorska? Så kan de ju inte säga
min mamma fick min andra lillasyster för snart ett år sedan och det gick hur fint som helst. Jag är 19 och den mellersta tio. O hon ville ha en sista bebis. hon är nu 37 år. Det gick ju jättebra. skumt att hon sa så ..
Re: Utskälld av barnmorskanVilken j*vla häxa. Skulle gå till en annan BM.
24 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|

[url=http://tickers.families.com]
[/url]