-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Utvändigt ultraljud v. 9+1
6 inlägg • Sida 1 av 1
Utvändigt ultraljud v. 9+1Jag har fått tid för utvändigt ultraljud i v. 9+1 för att läkaren som gör vaginala ultraljud jobbar på dagar som inte passar mig. Jag trodde inte man kunde göra vanligt UL så tidigt, men hon sa i alla fall att man kan konstatera om hjärtat slår eller inte.
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av så tidigt utvändigt ultraljud. Är lite nyfiken på hur mycket man ser och skulle tycka det var fantasitiskt om det fanns någon bild jag kan få se. Hittar inget när jag googlar.
Re: Utvändigt ultraljud v. 9+1Hej jag gjorde utvändigt ul i vecka 9..det gick efter lite bökande...bm mätte så det blev 9+4 såg ett litet hjärta slå och såg att den lill* sträckte på sig
Lycka till
Re: Utvändigt ultraljud v. 9+1Goggla på foster vecka 9 så kanske du hittar nån bild så du får ett hum.
Re: Utvändigt ultraljud v. 9+1Alla mina UL har gjorts utvändigt i denna graviditet. Det första UL gjordes i vecka 7 och blev helt bra bilder. Men fostret är ju extremt litet då ännu, så man ska inte förvänta sig speciellt mycket. Om hjärtat slår kan man se det
Re: Utvändigt ultraljud v. 9+1Jag gjorde ett utvändigt UL i vecka 8+1 och vi hittade fostret direkt och fick se ett tickande hjärta! Det finns ju inte så mycket mer att se dock, det ser mest ut som en liten böna, och sen såg man gulesäcken som en liten prick bredvid.
Re: Utvändigt ultraljud v. 9+1Verkar inte vara helt ovanligt ändå... Hoppas jag får se ett hjärta också...
6 inlägg • Sida 1 av 1
|