-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magen
8 inlägg • Sida 1 av 1
v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenJag är i vecka 30 och har senaste 2 dygnen haft en otrolig mensvärk i ryggen. Idag har jag även börjat fårr onda "hugg" i nedre delen av magen. Har lite sammandragningar, men är det bara det som spelar någon roll om det kan vara på gång? Eller kan det vara på gång med denna mensvärk och huggen i magen??
Börjar bli lite orlig eftersom det är lite tidigt än för den lille att titta ut.
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenRing förlossningen o kolla vad dom tycker! Lycka till, nu är det verkligen inte dags för den lille att komma, så har nått börjat kan dom stanna av det samt ge dig kortison för den lilles lungor.
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenJag ska ringa förlossningen och se vad de säger. Har haft ont hela natten och nu börjar jag må illa också- tecken på att det är på gång? Eller är jag bara nervös och orolig?
Värst är den här nedrans mensvärken i ryggen...Vill inte ha bebis nu, den får allt vara kvar och växa på sig lite till!
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenJag hade nån sån period där omkring med... Lade mig bara i en massa goa varma bad och slappnade av samt tog det extra lungt
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenRing för säkerhets skull!
Men jag kan säga att de flesta av oss andra majmammor mår ungefär likadant och det kom nu runt v 29-30 för allihop. mensvärk så man får upp och röra lite på sig, bada eller ta en alvedon för att det ska gå över och ökade hugg i magen Hoppas att Plutten vill stanna och hälsa på oss majmammor!
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenKänner oxå av mensvärk, men oxå ett ökat tryck neråt samt ont i ländryggen, har varit så till och från sen i måndags 7/3. Magen är spännd hela tiden, men känner inga tydlig värkar som kommer och går hela tiden, de är ganska glesa. Undrar ju oxå vad detta kan va och funderar även jag på att ringa bm i morgon... Har fött barn tidigare, men nu väntas tvillingar så kan ju inte riktigt jämföra med förra gången
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenring förlossningen, hellre en gång för mkt än en gång för lite.
dock tycker jag det låter rätt normalt. mot slutet är det mer å mer sammandragningar, och hugg och tryck neråt och allt möjligt. vila, och slappna av, men ring iaf fl å hör
Re: v. 30, Mensvärk och hugg i nedre delen av magenTack för alla svar!
Jag åkte in på förlossningen i måndags på koll eftersom mensvärken och sammandragningarna ökade. När jag låg där hade jag kraftiga sammandrgningar var 5e min. Läkaren kollade tappen och bebis och ingenting var på gång. Nu har det varit lugnt ett par dagar för att nu sätta igång igen, olidlig mensvärk och mycket onda sammandragningar. Läkaren ordinerade mig att ta det lugnt, sen sa han att förvärkarna är oftast mycket kraftigare med andra barnet. Så, jag håller mig lugn och hoppas att inget sätter igång.
8 inlägg • Sida 1 av 1
|