-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelser
7 inlägg • Sida 1 av 1
v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelserJag har sedan vecka 17 haft en väldigt livlig liten kille i magen. Senast i tisdags var jag för övrigt hos barnmoskan och allt såg bra ut. Men nu de senaste 4 dagarna har rörelserna minskat, och det jag väl känner är väldigt svagt. Har känt rörelser kanske 4 ggr idag på hela dagen och brukar normalt känna rörelser några gånger i timmen. Vet inte om jag borde reagera på detta eller om jag är för nojig? Funderar på att ringa till förlossningen och fråga dom om råd, om de tycker att jag kanske borde göra en ctg kurva för att se att allt är som det ska därinne. Jag har som sagt avvaktat ett par dagar för jag vet att de kan ha lugna perioder osv, men som sagt börjar bli lite orolig nu. Vad skulle ni göra, fortsätta avvakta eller ringa?
Re: v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelserJag tycker du ska ringa fl så de får kolla. Är förmodligen inget konstigt, kanske har bebis, vänt sig eller fixerat sig men jag skulle kolla upp för säkerhets skull.
Re: v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelserBebisen får allt mindre plats och kanske har den vänt och lagt sig anorlunda. Sen är många bebisar lugnare på slutet. Men jag skulle nog kolla upp för säkerhets skull, så kan du vara lugn sen.
Re: v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelserSom redan sagts här så är det säkert ingen fara, men jag skulle absolut ringa till förlossningen. Hellre en gång för mkt än för lite =)
Re: v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelserjag hade ringt! jag tror, som fler här, att bebisen kanske vänt sej, och kanske fixerat sej, men att gå från livlig till att bara känna svagt fyra ggr per dag, det hade jag kollat upp.
Re: v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelserHej, hur har det gått?
Mår du och bebisen bra?
Re: v.34+1.Drastiskt minskade fosterrörelsersom du kan se i hennes ticker är lille love född så det gick bevisligen utmärkt
7 inlägg • Sida 1 av 1
|