-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
V11 Hur stor ska man vara??
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
V11 Hur stor ska man vara??Alltså... Jag blir inte klok på detta..
Jag tycker ju att det syns nu, och det finns det fler som gör. Om jag tar på mig mina tjocktröjor eller linnen så syns det markant. Är detta normalt? Eller är det så att jag är för stor? Jag har inte vägt mig men i V8,9 så hade jag gått ner 2kg. Men om jag knäpper en tight vårjacka så trycker det ju på magen. Hm.. Jag blir lite fundersam. Hur mycket ska man ha gått upp i vikt nu då? ojoj många frågor från en fundersam blivande mamma.
Re: V11 Hur stor ska man vara??Ska och ska.. Det är olika för alla.
Det beror ju på hur man såg ut före och hur livmodern ligger och allt sånt. Jag själv tyckte att det syntes då men i efterhand så ser jag att jag mest ser tjock ut och inte gravid Släng upp en bild och visa! Om du tittar på magbilder här så ser du hur olika det kan se ut, vissa har samma storlek på sin mage i vecka 23 som jag hade i vecka 13 t.ex.
Re: V11 Hur stor ska man vara??Och vissa har i v6 en mycket större än vad jag har nu i v18.
Jag är lycklig för min lilla eftersom jag har ett fysiskt tungt jobb.
Re: V11 Hur stor ska man vara??Jag antar att jag faktiskt ser mer tjock ut än gravid.
Men jag antar att det är olika för alla. Jag ska försöka ta en bild å lägga upp. Tack för att ni fick upp mitt humör lite.
Re: V11 Hur stor ska man vara??Hej! jag är i vecka 12 nu och i vecka 11 och fortfarande nu så ser jag ut så här. Lägg upp en bild så vi får se!
Re: V11 Hur stor ska man vara??Hej
I början kan man bli väldigt svullen och man kan ju gå upp i vikt pga hormonerna. Det är dock sällan att det är själva Livmodern som gör att man får mage så tidigt enligt min barnmorska då livmodern ligger nere i bäckenet och växer sig uppåt för varje vecka. Undantaget är om man fött barn tidigare för då är alla magmuskler och dylikt redan utspända men när det är första barnet måste livmodern jobba sig "igenom" musklerna innan den syns ordenligt och det kan ta tid. Det är helt individuellt hur lång tid det tar men det är inte ovanligt att en mage på en förstföderska börjar synas först efter vecka 20.. Men som sagt, alla är olika. De första 12 veckorna brukar det dock mest vara att man är svullen och får mage av det då livmodern fortfarande ligger ner i bäckenet då.. Jag är helt övertygad om att om du ser mage eller inte så är det normalt vilket som...
Re: V11 Hur stor ska man vara??Här är jag i v 12
Inte mycket mage att skryta med... Då hade jag gått upp 0,5 kg
Re: V11 Hur stor ska man vara??Min mage i vecka 10+4, jag tyckte att det syntes väl redan då att jag var gravid..
Sen här i vecka 19+2 tyckte jag att den var enorm och man inte kunde missa! Men med kläder på såg jag fortfarande mest tjock ut fast använde jag rätt tröja såg jag gravid ut (Ursäkta ansiktet, nyvaken) Annat var det vid sista magbilden, andra dagen på övertid. 6 dagar senare kom lillkorven
Re: V11 Hur stor ska man vara??Men gud vad kul att se alla blider. Har fortfaranade inte tagit någon men jag ska verkligen ta en snart och lägga upp. Men vad kul att se skillnaden på alla. =))
Re: V11 Hur stor ska man vara??Jag kan fortfarande dra in magen så att jag inte ser gravid ut och jag är i vecka 36! Magen syntes nog inte alls före vecka 20 på mig trots att jag är smal.
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|