-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?Hej
Jeg er gravid och är i vecka 14 Jeg ta folinsyre vitamin og Niferex som järn vitamin. Jeg vet inte hvilket D-vitamin der är bedst for gravide.. Kan Ni ge mig et gott råd vad der är bedst at köpa från apoteket ?
Re: Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?Varför tänker du köpa D-vitamin är då min fråga? Vet du att du har brist på det och därför ska köpa det?
Som gravid så är det bra att äta 4000 IE har jag läst men samtidigt så är det ju inte bra att äta för mkt D-vitamin eftersom det lagras i kroppen, det kommer ju inte ut den naturliga vägen om man säger så om det finns tillräckligt i ens kropp.
Re: Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?en bra källa till d-vitamin e drick MJÖLK! eller va ute i solen en stund när den e framme...
Re: Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?Hej
Stajners och wintersbaby Tack for ert svar. Ja jeg har en brist på D-vitamin og har haft det i lång tid. Jeg brukar en slags som hetter Unikalk Plus från Danmark men den findes inte i Sverige. Jeg börjar at få ont i min krop og det er vigtigt at fortsätta med at ta d-vitamin när jeg nu också är gravid .. jeg skal bara köpa en D-vitamin der passar til gravide.. kan Ni ge ett bud på någt ? utländska kvinnor behöver at ta d-vitamin resten af deres liv. Fordi vores krop mottage inte D-vitamin på samma måde som er. Jeg hoppas at någen kan hjälpa mig Tack på forhånd
Re: Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?Gå till Apoteket och fråga dom där så får du rätt, eller en välsorterad hälsokostaffär.
Är ju viktigt att du får i dej D-vitamin om du har brist och dessutom har mörkare hy. Antar att du inte är en blekis som jag,och därför behöver det
Re: Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?Stajners
Tack for din svar. Jeg måste fråga på apoteket, jeg har frågat dom före men jeg tycker inte at de hjälpa mig godt nok.. Jeg har mörkare hy og derfor skal jeg ta D-vitamin tablet varje dag resten av mit liv. Det skal alla utländska kvinnor som bor i Danmark og Sverige. Det er inte tillräckligt med den sol og at dricke mjölk. Nej jeg är inte blekis som dej.. men jeg har fortfarrande behöver det så mycket
Re: Vad är den bedsta D-vitamin til gravide ?Inte heller vi "blekisar" får i oss tillräckligt med D-vitamin under höst-vinter-vår. Under sommaren är det några få timmar mitt på dagen som ger oss vad vi behöver.
Jag tar Holistic D-vitamin (finns på hälsokosten) den innehåller 2000IE. ![]()
7 inlägg • Sida 1 av 1
|