-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad är det egentligen för vagn jag letar efter?
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Vad är det egentligen för vagn jag letar efter?Amalaja: Ja, det är en hel vagn..säkert går det att beställa bara chassit om du kontaktar säljaren. Men å andra sidan behöver du väl en behöver du väl en vagn också eller?....
Re: Vad är det egentligen för vagn jag letar efter?
Jo, vi behöver en vanlig vagn också, men där blir en Kronan... Och som jag skrivit innan, så nej - vi skall inte ha den som ordinarie vagn utan som ett komplement. Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Re: Vad är det egentligen för vagn jag letar efter?Om jag då vore er så skulle jag från början köpa en kombivagn (alltså med utbytbar sitt och liggdel) där man kan sätta dit ett babyskydd. Onödigt att lägga pengar på två vagnar eftersom priset ändå kommer bli det samma på ett ungefär. Dessutom så använder man ju bara babyskyddet i ungefär 6-9 månader.
Vet inte alls om man enbart kan köpa ett chassi, men fråga i butikerna. Man kan ju köpa ett chassi om det t ex gått sönder under flygning. Brio Go har jag bara hört positivt om men den kostar en del. Vet inte exakt vad den kostar med allt tillsammans.
Re: Vad är det egentligen för vagn jag letar efter?Kolla om kronan har den möjligheten, alltså att montera en adapter/fäste så man kan sätta på babyskyddet. De flesta nya vagnar ha det....annars är mitt tips att köpa en sulky, dom är inte dyra + att du kommer ha nytta av den senare när barnet är 1-2 år och man inte ska gå så långt.
Du kan ställa ett babyskydd på en sulky, har sett flera som gör så. På undersidan av babyskyddet är liksom en klack, den låser liksom fast sig på bygeln som barnet har framför sig (se till att sulkyn har en sån, annars finns det modeller som bara har ett bälte). Svårt att förklara... Re: Vad är det egentligen för vagn jag letar efter?
Tack för tipset! Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|