Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

vad är det med min kropp?!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

vad är det med min kropp?!

Inläggav lillli 04 mar 2011, 11:27

Hej! vet inte riktigt under vilken kategori jag skulle skriva men hoppas att någon kan hjälpa mej.. det är så att jag har fött en bebis för fem månader sen ungefär. började sen med p spruta, tyckte den verkade bra men efter att haft den i några dagar så börjar jag må sjukt illa, trodde det va magsjuka på g men nejdå utan jag mådde bara så illa och så höll det på i två månader ungefär, något sånt sen skulle jag få en ny men valde att hoppa det ifall jag skulle må sämre om det nu va sprutan det hängde på. sen gick det några dagar och jag får en blödning, eller det är brunt men så va det i några dagar. det va ungefär runt den tiden då det hade gått tre månader från att jag tog min spruta. nu har det gått ca en månad sen jag skulle ha fått min andra spruta och jag mår illa till och från hela tiden, ibland jätteilla och ibland bara lite. jag har mensverk nästan varje dag men blöder ingenting, det senaste va det jag skrev om innan och det va ju några veckor sen. jag har lite ökad flytning bara men det kommer inget blod. jag är väldigt svullen om magen, det känns och syns att det är mer hull där än för några veckor sen. jag är trött väldigt ofta nu för tiden även om jag sover bra om nätterna, innan kunde jag sova för länge eller lite för lite och vara pigg men nu är jag trött typ jämt.. jag har varit hos min bm och hon har velat testa så jag inte är gravid, testet visade negativt sen gick jag till henne igen för någon vecka sen och testade igen men det va också negativt. men kan det vara så att jag är gravid? jag och min sambo har ju inget skydd när vi har sex nu eftersom jag haft p spruta men innan jag tog den hade vi inte alltid skydd heller och jag ammar nu men vet att det inte skyddar helt. jag vet att det tar tid att få tillbaka mens och ägglossning efter sprutan men för vissa går det att bli gravid direkt efter. undrar om någon vet vad det kan vara med min kropp? mår jag såhär nu bara för allt ställer om sej i kroppen eller ska jag testa mej om jag är gravid igen? jag kanske bara har testat för tidigt innan.. vad va det för blödning jag hade? har ingen aning om varför jag mår som jag gör men skulle bli så tacksam över snabba svar! :oops:
lillli
Nykomling

Re: vad är det med min kropp?!

Inläggav anile 04 mar 2011, 13:06

Antar att det är Depo-provera?

dina symtom låter som de "vanliga biverkningar" man kan läsa om på FASS

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7

Har du tagit två negativa test med en viss tid emellan borde du ju inte vara gravid. Är du ändå orolig tycker jag att du ska kolla upp dina problem hos gynekolog.

Lycka till!
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm