-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad använda vid blöjbyte?
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Vad använda vid blöjbyte?Jag kanske inte är ekonomisk men jag blöter bomull i vatten och torkar rent, sen torkar jag torrt med en torr tvättlapp. Använder logona's babycreme om det behövs. Jag använder bara ekologisk bomull och babycreme med absolut minsta kemiska tillsatser eller mots.
Re: Vad använda vid blöjbyte?Någon skrev att man kunde skölja av under kranen när barnet blivit lite äldre.
Det lät som en jättebra idé som också är lite mer ekonomisk:P Problemet hos oss är att vattnet kan skifta i värme från svalt till riktigt varmt på ett par sekunder när som helst och där vill man ju inte stoppa en bäbisrumpa:/ Själv har jag köpt ett 100pack skumtvättlappar från apoteket, någon som vet om dom är bra?
Re: Vad använda vid blöjbyte?Om du inte vill sätta bebis rumpa direkt i det rinnande vattnet kan du hälla upp lite vatten i handfatet och badda rumpan så att bajset försvinner. Då har du kontroll på temperaturen också
Jag använder skumtvättlappar när vi badar och dom är jättebra.
Re: Vad använda vid blöjbyte?Hej.
När jag skrev att vi tvättar rumpan under kranen menar jag naturligtvis inte att jag stoppar in hela rumpan under kranen utan att jag tvättar den med handen och vatten. på så sätt har jag koll på temperatren och kan få bort( om det skulle vara så att barnet bajsat under natten och det torkat in) allt. lycka till nu!
Re: Vad använda vid blöjbyte?Aha! Jag fick en bild av att spola med typ duschslangen
Men nu förstår jag vad nu maner och det är ju bra, då har man ju lite mer koll på temperaturen
Re: Vad använda vid blöjbyte?Jag kör också torra tvättlappar och doppar i ljummet vatten, och våtservetter i skötväskan. Och efter maten nu också faktiskt, märkt att lilltjejen blir så torr i huden nu och storrengöring under kranen blir lite för häftigt för huden just denna årstid.
Och vill också rekommendera rengöra litet barn under kranen, så smidigt, mjukaste mjukt mot huden med din egen hand, miljövänligt att bara torka/badda med handduk efteråt. Håller med om inotyol också, jättebra mot röda rumpor och värmeutslag (fast det är det inte så många som får just nu
Re: Vad använda vid blöjbyte?Nu har jag införskaffat mig torra tvättlappar från coop xtra, och eftertorkar med små handdukslika tvättlappar från ikea
Re: Vad använda vid blöjbyte?Jo, blöjbyte får man tillfälle att öva ett par gånger.
Re: Vad använda vid blöjbyte?Vi använder skummgummilappar.Funkar kanon.Efter så torkar vi med en tvättlapp (som påminner om en liten ´handduk).Vi fick en massa tygtvättlappar köpta på ikea.Sen fick vi en massa våtservetter som jag inte kan använda för jag tål dem inte verka det som.Jag fick en massa sprickor i fingrarna som sved.
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|