-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad avgör könet?
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Vad avgör könet?
Om det är Solsting som gör att lillfinger skriver långa inlägg så säger vi "MER solsting åt lillfinger!"
Re: Vad avgör könet?ja och när man talar om trollen(solen) vart gömmer den sig nu?!! Lagom till helgen och allt.. Usch.. Nu skulle man bo i Afrika
Re: Vad avgör könet?
Jodu. När man bor i Sverige...eller som i Seattle, Washington på Amerikanska västkusten, och solen skiner så får man nästan panik och vill UT UT UT..innan den försvinner. Jag HATAR den stressen. Jag vill ha solen där ute i stort sett varje dag...så att jag kan gå ut när det passar MIG. Inte bara när jag råkar ha semester precis när solen skiner! Därav att jag flyttade till Kalifornien för en ca 10 år sedan. Det ÄR en otrolig skillnad när man inte bara har sol under hela sommaren...utan även LJUST resten av året med. Plötsligt har man 6-9 månader MER av året som går att använda till annat än att frysa och sitta inne och uggla! Men nu handlar ju inte den här tråden om varför vädret är som det är eller vad vi tycker om det... Så, det är är min undran över kön idag....Precis som de flesta av oss noterat så finns det familjer som "bara" får pojkar....eller flickor. Kanske med något enstaka undantag. Inte kan jag tänka mig att en hel släkt har samlag på precis samma sätt...eller lyckats pricka in dagar eller liknande....Kanske finns det helt enkelt något sådant som att vissa genetiska grupper ger fler av ett kön än ett annat. Och det här med att naturen ger en viss procent flickor och en viss procent pojkar stämmer på HELA världspopulationen etc....och att "grabbfamiljer" balanseras med "tjejfamiljer" så att den totala summa är precis som vi känner till den = fler pojkar föds men dör av tidigare än kvinnor. Undrar om det finns "grabbnationer" och "tjejnationer"?
Re: Vad avgör könet?Precis ALLA kvinnor i min släkt - förutom jag - har fått ett eller flera flickor till en början och pojkarna lite senare (det har visst lite med kvinnans ålder att göra, dvs ju äldre kvinnan är desto större är chansen att barnet blir en pojke. Läste det för några år sedan i en artikel men var har jag dessvärre lyckats förtränga. Tror det hade något att göra med åldern på kvinnans ägg. Likaså att ju äldre kvinnan är, desto större är chansen att hon får tvillingar eftersom sannolikheten att hon vid ägglossning släpper fler än ett ägg är större.).
Själv har var mitt första barn en pojke, andra en flicka, tredje en pojke. Nu med det fjärde tror min make att det blir en flicka och själv vet jag varken ut eller in Ang spekulationen om "grabbnationer" behöver man bara kika åt Kina-hållet... Är rätt övertygad om att kineserna är fler män än kvinnor men det har å andra sidan inget med genetik att göra utan samhällsstrukturen.. http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|