-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad FÅR jag äta?!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Vad FÅR jag äta?!Jag kan knappt äta något längre. Senaste dagarna har jag levt på nästan bara piggelin och godis, speciellt lakrits som kanske inte är sådär skitbra. Nu har jag kommit fram till att jag skulle kunna tänka mig att äta salami, då läste jag att man inte ska äta det! Stämmer det?
Fan alltså, alla dom här rekommendationerna gör mig snurrig. Det jag får äta går inte ner i magen och det lilla jag kan trycka ner är tydligen sånt man inte ska äta...
Re: Vad FÅR jag äta?!Vad jag har läst så ska man inte äta salami och skinka när utgångsdatumet är nära. Man ska också hålla sig borta från de lite billigare märkena. Men annars ska man kunna äta det. Jag åt det min förra graviditet, då var det inga restriktioner mot det. Man får ta allt med en nypa salt.
Re: Vad FÅR jag äta?!Okej ja, alla säger ju så olika och tycker att det är på tok för dåligt förklarat vissa gånger. Jag är inte rädd för att något ska hända men samtidigt vill man inte ta allt för stora risker.
Och nu tänker jag på sån där färdigskivad, förpackad salami. Det kanske inte var sån du tänkte på? Eller spelar det någon roll?
Re: Vad FÅR jag äta?!Nu såg jag dessutom att det står på förpackningen att den är kallrökt, innebär det att jag måste frysa den i 3 dygn innan jag äter den?
Re: Vad FÅR jag äta?!Jag tänkte nog mest på sådan salami, men som sagt, frys den så är det lugnt sen, om du är orolig. Men jag äter min salami som den är, man kan inte vara orolig och rädd för allt möjligt som gravid resonerar jag, då skulle jag bli knäpp. Att det skulle vara någon av de farliga bakterierna är så himla osannolikt. Sen får man väl kalla mig arrogant, men jag tycker att man kan låta det sunda förnuftet tala ibland
Re: Vad FÅR jag äta?!Så länge salamin inte är förgammal eller bara få dagar kvar så ska det nog inte vara någon fara.
Re: Vad FÅR jag äta?!Precis. Jag är inte direkt orolig men jag blir typ äcklad av sånt som kan skada barnet
Om mindre än två timmar är det inskrivning, woho!!
Re: Vad FÅR jag äta?!Alla är så hysteriska över dessa rekomendationer vad man ska äta och inte. Själv höll jag mig ifrån alkohol, men annars levde jag precis som vanligt. Åt blodigt kött, mögelostar och kallrökt lax på smörgåstårta, you name it!
Ingen undviker dessa saker som ogravid, man tänker inte ens på att man kan bli sjuk av det. Risken att man blir dålig är så liten att jag inte tycker det är värt att avstå när man är gravid.
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|